El sindicat Sepla de pilots creu que, de confirmar-se el tancament de la base de Ryanair de Girona, suposarà un descens en el nombre de vols de la companyia a l'aeroport. La setmana passada, USO Sector Aeri va informar que l'empresa aèria havia engegat un procés d'acomiadament col·lectiu (ERO) que podria afectar a Girona prop de 164 treballadors, entre pilots i tripulants de cabina. «No entenem com podran mantenir els mateixos vols si la plantilla està al carrer», afirmen fonts de Sepla.

Ryanair podrà continuar operant a Vilobí d'Onyar a través de vols i personal provinents d'altres bases, però el tancament suposa «l'acomiadament de tot el personal desplaçat a Girona i que viu aquí». El sindicat afirma també que l'empresa ha tancat la porta a traslladar els treballadors de l'aeroport de Girona a una altra seu, fet pel qual es reduirà la plantilla i creuen que, inevitablement, també els vols.

Aturades al setembre

Per frenar el tancament de la base de Girona, així com les de Tenerife Sud i Las Palmas de Gran Canaria, Sepla ha amenaçat de convocar una vaga els propers dies 19, 20, 22, 27 i 29 de setembre en les 13 bases que la companyia irlandesa té a Espanya. El sindicat va presentar ahir una sol·licitud de mediació davant el Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA), pas previ a la convocatòria de vaga, per esgotar fins al final les vies de negociació. Aquesta protesta se sumaria a la que el col·lectiu dels tripulants de cabina han anunciat pels dies 1, 2, 6, 8, 12, 15, 20, 22, 27 i 29 de setembre, i coincidirien en els darrers quatre dies.

Francisco Gómez, delegat sindicat de Sepla a Ryanair, va denunciar ahir que la mesura no se sustenta en cap motivació. «És una companyia rendible que ha donat beneficis de mil milions d'euros el darrer any i que segueix sent la companyia líder en transport de passatgers a Espanya», va destacar en una roda de premsa. Segons ell, no hi ha cap causa legal per fonamentar les mesures, ja que l'única excusa que ha donat Ryanair . «Una excusa que tampoc se sustenta, ja que fa poc el director financer de l'empresa va explicar que Boeing s'havia compromès a assumir el perjudici econòmic que aquest retard pogués causar a l'aerolínia», va comentar.

El ministeri de Foment va decretar ahir al matí els serveis mínims per a la vaga de tripulants de cabina, per a la qual l'aerolínia haurà de garantir el 100% dels vols a les Canàries i les Balears, el 60% dels peninsulars i internacionals amb un desplaçament igual o superior a les 5 hores, i el 35% dels peninsulars amb un desplaçament inferior a 5 hores. Els sindicats convocants, USO i Sictpla, consideren aquests mínims abusius i han anunciat concentracions davant els Ministeris de Treball i Foment els propers 2 i 6 de setembre.