El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, apuntava dimecres passat que el preu de les taxes aeroportuàries que paguen les companyies que hi operen limita la competitivitat de l'Aeroport de Girona-Costa Brava. Aena, l'organisme competent en la matèria, responia, ahir, a Barcelona, per boca del director general d'Aeroports, Javier Marín, que els operadors paguen a Girona la meitat del que costen els enlairaments i aterratges a l'Aeroport Josep Tarradellas-El Prat. A criteri de Marín, per tant, les taxes de Vilobí són «competitives».

A banda d'això, l'alt directiu d'Aena assegurava que l'aeròdrom presta un bon servei i que el tancament de la base de Ryanair, anunciat per al mes de gener del 2020, no es traduirà forçosament en un reducció «important» de vols. «Girona és important per a Ryanair», declarava en un debat organitzat per l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona; i afegia que la companyia irlandesa opera «en molts aeroports que no tenen una base vinculada». «Treure la base no significa que marxin», insistia Marín en referència a Ryanair. En aquest context, el màxim responsable dels aeroports d'Aena pronosticava el creixement de l'activitat a Vilobí d'Onyar al llarg dels pròxims anys, més enllà de situacions «conjunturals» com la que pugui provocar la decisió de Ryanair. D'altra banda, Marín va apuntar la consumació del Brexit -la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, prevista per al proper 31 d'octubre- com un dels motius que expliquen el replegament de les bases de Ryanair, que a banda de la de Girona té previst tancar les de les illes Canàries. L'efecte que pugui tenir el Brexit, va argumentar, «està influint en les decisions dels britànics» i també en les que prenen les línies aèries. En aquest context, el director general d'Aeroports d'Aena va recordar que anualment els aeroports espanyols i britànics intercanvien 45 milions de viatgers.