El Departament de Física i el grup de recerca en Enginyeria de Fluids, Energia i Medi Ambient de la UdG han aconseguit, dels ajuts a projectes de cooperació per al desenvolupament, finançament per col·laborar amb l’escola Abay Mado de la població de Bahir Dar, a Etiòpia. El projecte té l’objectiu de contribuir a l’adaptació del currículum actual, basat en el sistema educatiu etíop, i incorporar-hi l’aprenentatge per competències, mètode reconegut per la Unesco. La iniciativa començarà a finals de desembre i durarà quatre mesos.

La UdG ha destacat que l’escola Abay Mado es troba en una zona amb greus dèficits estructurals i una important manca de recursos. A partir del projecte, s’activarà un pla de formació sobre metodologies actives i innovadores adreçat als docents, es potenciarà la motivació dels infants a través de l’experimentació amb la ciència i s’incidirà en tota la comunitat, convertint el centre en un element dinamitzador i cohesionador.

Els professionals implicats

La iniciativa compta amb un equip tècnic i un altre de docent, el primer dels quals està coordinat per l’investigador del Departament de Física de la UdG, Jesús Planella; alhora que hi participarà Alexandre Deltell, del grup de recerca en Enginyeria de Fluids, Energia i Medi Ambient.

Per la seva part, l’estudiant del Màster en Enginyeria Industrial Carles Adell dissenyarà, a través d’Enginyers Sense Fronteres, una escola sostenible en el marc del seu treball final. Per últim, l’empresa Solar Casa Energy proporcionarà plaques solars i formació tècnica, possibilitant el desenvolupament del projecte, ja que Abay Mado és una de les regions rurals més pobres d’Etiòpia i té una xarxa elèctrica deficitària.

L’equip docent està coordinat per la investigadora Marianna Soler, membre de la Xarxa d’Innovació Docent sobre Classe Inversa i del Grup d’Innovació Docent en Física. El professorat són els investigadors Jordi Colomer, Lluïsa Escoda, Teresa Serra, Joan Josep Sunyol i Jesús Planella.