La vaga de tripulants de cabina i pilots de Ryanair va acabar ahir sense grans incidències ni retards i amb la sensació que ha passat pràcticament desapercebuda per als passatgers, atès que els sindicats han considerat abusius els serveis mínims imposats. Al voltant del 97% dels vols que estaven programats per als dies de vaga assenyalats van sortir amb normalitat, en temps previst, i només s'han produït catorze cancel·lacions en total.

L'objectiu d'aquestes protestes eren els tancaments de bases de Ryanair a Tenerife Sud, Gran Canària, Lanzarote i Girona i el previsible acomiadament d'uns 520 treballadors, segons denuncien fonts del sindicat de pilots Sepla.

Els pilots van protagonitzar cinc jornades de vaga (19, 20, 22, 27 i 29 de setembre), mentre que els tripulants de cabina es van sumar a aquestes aturades i en van dur a terme d'altres a la primera meitat del mes (1, 2, 6, 8, 13 i 15 de setembre).

Això no obstant, aquest diumenge, últim dia de vaga, s'hi van sumar també els pilots britànics de l'aerolínia irlandesa, que també van convocar al setembre set jornades d'aturada per reclamar millores en les seves condicions laborals i en l'estructura salarial, amb plans de pensions, assegurances, permisos de maternitat i salaris similars als que existeixen en altres aerolínies.

Divendres, un centenar de pilots i tripulants de cabina es van concentrar en els aeroports de Madrid i Tenerife Sud per protestar pels seus drets i per uns serveis mínims decretats que consideren «abusius», i que preveuen denunciar davant els tribunals.

El sindicat de pilots diu que els serveis mínims han impedit «una vaga com a tal», i apunten que recorreran a la via judicial per demandar el que consideren un frau atès que l'aerolínia està obrint processos de contractació per reforçar les filials a l'est d'Europa mitjançant un transvasament de personal i recursos cap a Buzz i Laudamotion amb pitjors condicions.