Ports de la Generalitat ha ampliat els serveis administratius de la Zona Portuària Nord per «reforçar la proximitat, donar més cobertura i habilitar nous espais per atendre els usuaris portuaris, les ciutadanes i els ciutadans». Per això, a partir d'ara, el servei administratiu del registre de documents i l'atenció ciutadana es podran fer a Girona i a Palamós.

Segons el govern català, l'ampliació dels serveis administratius gironins amb personal que s'ha incorporat des de Palamós dona resposta a la demanda de part dels usuaris que volien una millor accessibilitat i proximitat dels serveis, atesa la dispersió geogràfica i la dificultat orogràfica que hi ha. Així, els usuaris que vulguin fer una gestió portuària ho podran fer tant a la Generalitat a Girona com a les oficines de Palamós. Les dependències palamosines mantenen els serveis tècnics d'obres i els serveis d'operativa dels vaixells.

La reordenació pretén reforçar el projecte d'integració administrativa de la Generalitat a Girona, amb una visió «corporativa, transversal i integral en la prestació dels serveis públics». El gerent de Ports, Joan Pere Gómez, ha dit que «l'ampliació dels serveis administratius suposarà un estalvi en la gestió del temps i dels recursos».