Més d'un centenar de persones s'han personat avui a les vuit del matí als jutjats de Girona per «autoinculpar-se» per sedició per la manifestació del 20 setembre de 2017 a Barcelona i per participar en el referèndum de l'1 d'octubre del mateix any. Es tracta d'una acció convocada per Òmnium cultural.
Totes aquestes persones tenien la intenció de presentar un document al jutjat de guàrdia on "s'autoinculpen" pels fets del 20-S i de l'1-O. L'acte vol donar suport als condemnats per la sentència del procés.
Els qui volien seguir aquesta accció d'Òmnium han arribat als jutjats cap a les vuit del matí i s'ha anat formant una cua que superava les 100 persones. A mesura que s'acostava l'hora d'entrada, la gent s'anava situant a l'entrada dels jutjats per poder-hi accedir però els Mossos d'Esquadra han informat a Òmnium Cultural que només podrien entrar 25 persones. Perquè obeïen una instrucció del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que així ho ordenava.
Això ha encès els ànims de les persones que esperaven a fora i han començat a cridar "Volem entrar, volem entrar".
Quan això s'ha succeït, tot i que ja hi havia presència policial a l'entor de l'edifici, encara s'ha multiplicat més la presència de policies.
A partir d'aquí han començat els moments de tensió ja que els Mossos han hagut de fer sortir de la gent que volia entrar a empentes, fins i tot a una dona, se l'ha agafat per les extremitats ja que s'havia assegut a terre per impedir que la fessin fora, entre altres. Mentre això succeïa s'anaven sentint crits de la gent que reclamava poder entrar i anar al jutjat número 3 d'instrucció, que està de guàrdia, per autoinculpar-se.
També han arribat efectius dels antiavalots dels Mossos d'Esquadra als jutjats i han fet una segona línia a la segona porta d'accés principal per evitar que si la gent aconseguia accedir per la primera, ho poguessin fer a la segona.
Amb tot, mentre això succeïa, algunes persones -una a una- han pogut accedir a l'interior i fer el tràmit. Això s'ha anat normalitzant després d'una mediació entre la degana dels jutjats, els Mossos d'Esquadra i representants d'Òmnium i altres entitats, com també l'exeurodiputat d'ERC, Josep Maria Terricabras.
Més d'un centenar de persones «s'autoinculpen» als jutjats de Girona. https://t.co/SDRV3LeW3W pic.twitter.com/po2PbS7iRK
— Diari de Girona (@DiarideGirona) October 28, 2019
L'últim | El més llegit |