El consell d'alcaldes i alcaldesses del Gironès del mes de desembre, celebrat dimecres, va tractar el tema d'actuació i coordinació en cas d'emergències en l'àmbit comarcal sobretot per nevades, inundacions, incendis forestals o ventades com a principals fenòmens que poden afectar en diferents períodes de l'any a la comarca. La trobada va comptar amb la presència del Director dels Serveis Territorials d'Interior a Girona, Albert Ballesta , que va explicar els protocols a seguir davant una emergència i el fet de revisar regularment els plans d'actuació municipals. El president comarcal, Quim Roca , va informar dels nous canals de comunicació que

s'establiran entre el Consell Comarcal i tots els municipis amb l'objectiu de traslladar de forma àgil la informació així com atendre qualsevol emergència que afecti algun municipi de la comarca o a la totalitat del territori. Durant la reunió també es va exposar el sistema a seguir en cas d'alteració, per una emergència, del transport escolar que depèn íntegrament de l'ens comarcal. El consell d'alcaldes també va comptar amb la presència del president de la Diputació.