L'alcalde d'Olot, Josep Berga (JuntsxCat) i el de les Preses, JuntsxCatPere Vila, ahir, van mostrar-se satisfets de la publicació de l'estudi informatiu i mediambiental de la variant de les Preses i de la Vall d'en Bas. Els dos alcaldes van coincidir a considerar lògica la reacció de l'alcalde de la Vall d'en Bas, Lluís Amat (ERC).

Abans-d'ahir, Amat va plantejar que els traçats presentats per Territori i Sostenibilitat no satisfan les expectatives del seu municipi. Per millorar el traçat ha contractat una enginyeria i ha format una comissió d'experts per reforçar les al·legacions que presentaran en els dies vinents. Va definir de lloc d'inici la presentació dels estudis de la futura variant. Amat va reiterar que quasi tot el traçat passa dins dels límits del terme de la Vall d'en Bas.

Les Preses

Per la seva part, l'alcalde de les Preses, Pere Vila, ahir va definir com un gran pas les publicacions. Vila va recordar que des de l'obertura dels túnels de Bracons, l'abril del 2009, el seu poble pateix el pas de 16.000 vehicles diaris. Va precisar que un 11% d'aquest trànsit està format per vehicles pesants.

Ara, segons ell, els tècnics municipals estudiaran la possibilitat de presentar al·legacions. Creu que la millor opció és la que preveu una variant de 5,3 quilòmetres de longitud i la construcció d'un fals túnel de 500 metres de llargària.

Olot

L'alcalde d'Olot, Josep Berga, ahir, també, va assenyalar com un pas important la presentació dels estudis. Va considerar que el traçat de la variant de les Preses i de la Vall d'en Bas els afecta molt poc. Va exposar que l'única afectació possible seria a l'enllaç amb el tram sud de la variant d'Olot.

Va opinar que no hauran de presentar al·legacions i va valorar que el millor és no interferir en el projecte.

Va recordar que la variant d'Olot té l'estudi constructiu fet i que els estudis de l'enllaç amb les carreteres de l'Estat sortiran el maig. Va demanar l'inici de les obres.