Renfe comença aquest dilluns a vendre bitllets per l'AVLO, l'AVE 'low cost' que posarà en servei al corredor d'Alta Velocitat entre Madrid i Barcelona el proper 6 d'abril, en vespres de la Setmana Santa.

La companyia ferroviària comença la comercialització d'aquest nou servei a les 13.00 hores i amb una iniciativa promocional amb què vendrà 10.000 bitllets d'AVLO a 5 euros.

Renfe posarà a la venda 1.000 places promocionals al dia durant deu dies, que inclouran bitllets per viatjar des que es posi en marxa l'AVLO fins a finals d'agost.

Els bitllets bàsics de l'AVE de baix cost tindran un preu d'entre 10 i 60 euros, en funció de la demanda i l'horari, si bé serà de 5 euros per als menors de 14 anys.

La companyia ferroviària comercialitzarà l'AVLO només per Internet, a través d'una pàgina web específica, www.avlorenfe.com. No obstant això, més endavant també es vendran al web habitual de la companyia i a les taquilles de les estacions, si bé en aquest cas tindran una comissió per despeses de gestió.

Així mateix, els viatgers que vulguin afegir prestacions al seu viatge, com transportar una segona maleta o triar seient, hauran de pagar un suplement.

A més, el nou AVE de baix cost no comptarà amb una de les principals característiques de l'AVE convencional de Renfe, la del compromís voluntari de puntualitat.

No obstant això, Renfe assegura que AVLO circularà a la mateixa velocitat i comptarà amb els mateixos temps de viatge que l'AVE. El trajecte directe entre les dues ciutats serà de dues hores i mitja.

Renfe començarà a prestar servei amb tres circulacions diàries per sentit, dos de les quals tindran parada a Saragossa, tot i que preveu afegir dos trajectes més al llarg de l'any.

Ara per ara, les tres freqüències amb les quals s'estrenarà surten cada dia de l'estació d'Atocha a les 9.15 hores, a les 16.00 hores i a les 20.35 hores. Les sortides des de Barcelona Sants s'han fixat a les 9.25 hores, a les 16.25 hores i a les 20.00 hores.

Renfe prestarà aquest nou servei d'AVE econòmic i de menys prestacions amb trens AVE de la sèrie S-112 fabricats per Talgo, els coneguts com 'ànec', que han estat remodelats i pintats amb els colors corporatius triats per l'AVLO.

En virtut d'aquesta remodelació, i en suprimir el cotxe cafeteria, aquest tren serà l'AVE amb més capacitat de transportar viatgers, atès que comptaran amb un total de 438 places.

Avançar-se a la competència

Amb la posada en marxa d'un AVE de baix cost Renfe busca avançar-se a la competència d'altres operadors que arriba al desembre, com és el cas de la francesa SNCF, que portarà a Espanya el seu AVE companyia de baix cost Ouigo '.

Precisament, el llançament d'un AVE barat constitueix, al costat de la digitalització i la internacionalització, un dels pilars de el pla estratègic que Renfe desenvolupa per preparar-se a aquesta competència. La companyia confia que aquest nou servei li generi el 20% dels seus ingressos totals en un horitzó de deu anys.