dif afirma que el mal estat de conservació de la llera del riu Tordera -competència que correspon a l'Agència Catalana de l'Aigua- va contribuir a l'enfonsament del pont ferroviari de Malgrat, que impedirà la circulació de trens entre aquesta localitat, Blanes i Maçanet durant un període d'entre sis i nou mesos.

En resposta a l'usuari de Twitter @LluisArtus, que mostrava una fotografia publicada a la xarxa social l'any 2015 on alertava que una de les columnes del pont estava descalçada, l'ens estatal assegura que la part del pont que es mostrava a la imatge es trobava en un «estat correcte» i «sense deficiències», i que en canvi la part de la infraestructura que no va resistir va ser perquè no tenia capacitat per fer front a un fenomen meteorològic d'aquestes característiques. «La situació es va veure agreujada, a més, pel mal estat de conservació de la llera», afegeix Adif, que considera que el col·lapse que també va patir el pont de carretera, situat a pocs metres, reforça aquesta hipòtesi.

Malgrat l'advertència, en forma de tuit, que @LluisArtus va fer l'any 2015 a Adif, on mostrava una foto del pont amb la base descalçada, l'ens ferroviari respon que aquella columna no és la que s'ha col·lapsat, ja que s'endinsava a més de set metres de profunditat del terreny i per tant era segura. En canvi, diu que la part que es va enfonsar ho va fer víctima de la força de l'aigua i el mal estat de la llera.