El Patronat de Turisme es mostra «optimisma» pel mercat britànic de cara a aquest 2020 malgrat que ja s'hagi fet efectiu el Brexit. El vicepresident de l'ens, Jaume Dulsat, va indicar que no es preveu cap «impediment jurídic» que apunti a una davallada del turisme del Regne Unit a la Costa Brava. El britànic, juntament amb el francès, són els dos «mercats estel·lars» a les comarques gironines. També es va destacar ahir que el nombre de turistes que van visitar les comarques de Girona el 2019 van ser pràcticament els mateixos que el 2018, amb un increment mínim de l'1,28%. La despesa, però, s'ha incrementat un 4,3%, segons xifres recollides a tot Catalunya i segmentades per províncies. Dels 7,9 milions de visitants rebuts, 3,7 milions eren estrangers.

En el balanç del 2019 destaquen com a mercats emergents Japó, Corea de Sud, Orient Mitjà i Israel, aquest últim molt consolidat. Per a aquest any, el Patronat ha elaborat un pla d'accions amb un pressupost de 7,4 milions d'euros que posarà atenció a la sortida de la UE del Regne Unit.

El president del Patronat i també de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, va afirmar que part de la tranquil·litat respecte la incidència del Brexit ve per l'aposta de Ryanair a l'aeroport gironí, després de mantenir oberta la seva base. Noguer confia que la mantindrà, si bé reconeix que no ho pot assegurar. A més, els touroperadors Jet2 i On the beach contribuiran a tapar el «forat» que la fallida de Thomas Cook va deixar a la demarcació, forat que ha sigut menor de l'esperat.

Dulsat va garantir que «no es preveu cap impacte» a la demarcació perquè els anglesos «seguiran tenint la capacitat de viatjar i la necessitat la tenen». Creu que els empresaris poden dormir tranquils.

El canvi climàtic influeix

El canvi climàtic és un altre dels eixos de la planificació del Patronat, que se centrarà el 2020 en la nominació de l'any del turisme esportiu.Un congrés mundial d'aquest sector específic que tindrà lloc a Lloret de Mar el 21 i el 22 de maig serà peça clau d'aquesta aposta, segons va explicar l'alcalde de la localitat i vicepresident del Patronat, Jaume Dulsat.

Dulsat va destacar també la temporada 2018 al Pirineu de Girona, que va rebre gairebé un milió de visitants a les seves estacions d'esquí, a l'espera que es tanqui balanç de l'actual campanya d'hivern.