La Comissió de Política Territorial i d'Urbanisme de Catalunya ha emès el darrer informe favorable del Pla director urbanístic i aeroportuari (PDUA) de l'aeròdrom de la Cerdanya. Ara, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, el podrà aprovar definitivament. La nova proposta de PDUA ordena l'àmbit, el racionalitza i redueix de forma molt considerable les previsions de creixement contingudes al document anterior, aprovat inicialment l'any 2015.

Es blinda l'aeròdrom contra qualsevol ampliació de superfície i emfasitza la protecció del paisatge ceretà. Així, es rebaixa la categoria de la instal·lació, passant de 2B a 1B, que només permet aviació privada i no precisa d'allargament de la pista actual. Això permet l'enlairament i aterratge d'avions de fins a 24 metres d'envergadura, però el Pla limita l'envergadura a 15 metres per als avions a motor i només es permeten naus de fins a 24 metres per a l'aterratge dels planadors de vol sense motor.