El grup de veïns de les Preses Variant sí, rotondes no ahir va fer públic que dona suport a l'estudi de traçat fet públic per la Generalitat. Els veïns ja van fer una campanya a favor de la variant i contra una solució de rotondes el 2016. Davant dels posicionaments en contra de la variant i un possible allargament en el temps de l'inici de les obres, els veïns demanaran a l'Ajuntament de les Preses mesures similars a les que van demanar els veïns de l'avinguda Sant Jordi a l'Ajuntament d'Olot.

Així demanaran l'aplicació estricta de la reglamentació aprovada per la Generalitat pel que fa a la limitació del trànsit de camions pel túnel de Bracons, la instal·lació de radars de controls de velocitat i mesuradors mediambientals a les travesseres de les Preses i Bosc de Tosca, mesures de pacificació de vehicles per evitar els perills del trànsit per carrers i avingudes del poble. Han reactivat el grup veïnal per fer campanyes de sensibilització, d'informació a les institucions i de seguiment i impuls a l'estudi informatiu del traçat. Defineixen les propostes de traçat d'acceptables i defensen que cal acabar com més aviat millor amb el pas de 17.000 vehicles i 2.500 camions diaris per la travessera de la C-152 a les Preses.

Per la seva part, els veïns de l'avinguda Sant Jordi d'Olot ahir van presentar 7.127 firmes al secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavin. A més de les firmes, els veïns de l'avinguda Sant Jordi d'Olot van presentar plànols i estadístiques que, segons ells, justifiquen la necessitat de fer la variant el més aviat possible.

Volen la variant

Els veïns consideren que una solució independent del traçat Olot-les Preses-Bracons és viable. De tota manera, volen la variant d'una manera o altra.

La Junta de Govern de l'Ajuntament d'Olot ahir va aprovar presentar una al·legació a l'estudi de traçat de la variant de les Preses. L'al·legació se centra en l'enllaç previst per a la carretera de les Preses amb la variant d'Olot per tal de garantir un traçat autònom. Consideren que l'estudi afecta la possibilitat de deslligar la variant d'Olot la resta del recorregut.

Segons l'alcalde d'Olot, Josep Berga, l'al·legació no es pronuncia en relació amb les alternatives proposades per als termes municipals veïns.