El nombre habitual de famílies que s'adrecen a Càritas. En el que va de confinament, 10.000 persones s'ha posat en contacte amb l'entitat per sol·licitar algun tipus d'acompanyament perquè es troba en situació de vulnerabilitat. Un centenar d'aquestes persones accedien per primer cop a l'entitat.

Les principals dificultats d'aquestes famílies són poder omplir el carro del supermercat, fer front a les despeses del consum energètic o mantenir el pagament del lloguer o persones que necessiten suport emocional.

Augment de punts d'entrega

Fins ara Càritas Diocesana de Girona manté oberts més d'una trentena de punts d'entrega d'aliments. Tanmateix, en alguns punts com a Lloret de Mar on moltes famílies depenen dels ingressos de la temporada turística, Càritas ha hagut d'obrir un torn d'emergència extra al Centre de Distribució d'Aliments, per a seixanta famílies més. Càritas també ha adaptat ràpidament els seus serveis i ha activat el seguiment via telefònica per continuar atenent persones en situació de vulnerabilitat. A més ha adaptat tots els projectes possibles a les noves circumstàncies, per «no deixar ningú enrere».

Ecosol, l'empresa d'inserció de l'entitat, que ofereix oportunitats laborals a persones en risc d'exclusió, ha hagut de tancar el 90% dels centres de treball i ha perdut molts clients per culpa de l'ambient d'incertesa. Ecosol manté oberts només els serveis mínims i necessaris per no posar ningú en risc.