Des d'aquesta setmana, els pacients que estan ingressats a l'Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta i a l'hospital Santa Caterina en situació d'aïllament per culpa del Coronavirus SARS-CoV-2, poden estar connectats amb les seves famílies i amistats gràcies a unes tauletes que empreses gironines han donat de manera gratuïta al centre.

Ja es disposa d'un centenar de tauletes amb una aplicació gratuïta de Google (Hangouts) instal·lada que permet els pacients connectar-se amb qui desitgin per videotrucades i sense cap cost. El sistema també permet que diverses persones es connectin alhora de manera que podran mantenir videotrucades múltiples. El lliurament dels dispositius es farà a mesura que se'n vagin disposant.

A més, els controls d'infermeria de les plantes on hi ha ingressats els pacients amb COVID-19 que no estan crítics, també tindran dues tauletes que els permetrà entrar en contacte amb el pacient per videotrucada, parlar amb ells i veure'ls, sense la necessitat d'entrar a l'habitació, guanyant així en seguretat donat que s'evitaran exposicions de professionals. A través d'aquest sistema, els pacients també podran contactar amb el servei de suport psicològic en cas de necessitat.

La iniciativa va sorgir de la voluntat d'intentar fer més amable l'aïllament dels pacients amb coronavirus, que han d'estar molts dies aïllats de les seves famílies. Actualment poden rebre una sola visita al migdia, durant dues hores. El projecte ha començat gràcies a l'aportació de Girona Fibra, Metalquimia, l'Institut d'Investigació Biomèdica de Girona, Efimatica, Infoself grup, Girtic, l'Associació de Càmpings Girona, Embotits La Selva, Protec, GNA, HotelSolutions,Esolvo, Easypromos i dos particulars. També s'hi ha implicat l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona i la Cambra de Comerç, que han fet una crida per intentar disposar de suficients tauletes per arribar al màxim de pacients possible del Trueta i Santa Caterina.