? La presidenta de la Federació d'associacions de pares i mares d'alumnes de Catalunya (Fapac), Belén Tascón, va demanar ahir que es deixi de banda l'avaluació per al que queda de curs i que l'escola sigui un espai d'ajuda per a les famílies. Tascón va criticar la postura del Departament d'Educació de la Generalitat, en el sentit de «pretendre acabar el curs com si la situació que estem vivint no fos excepcional».«Els alumnes estan tancats a casa patint els problemes que afecten els seus pares, en l'àmbit de salut o econòmic» i, en aquest escenari -va afirmar-, l'escola hauria de fer un paper d'acompanyament, que és la seva funció essencial, per mantenir el vincle amb els nens i ajudar-los, però no per exercir més pressió sobre ells en avaluar-los». A banda de l'alumnat amb necessitats especials i altres casuístiques, Tascón es va referir a «nens amb ordinadors compartits, en famílies amb problemes d'espai o econòmics, de salut o emocionals» i que Educació, amb l'«obsessió per acabar el curs i avaluar, està obviant».