L'estat d'alarma ha obligat a reorganitzar línies de negoci i els serveis d'atenció del tercer sector a les comarques gironines. Diverses entitats han tancat algunes activitats per no ser serveis essencials i garantir la seguretat dels seus usuaris durant la pandèmia; mentre que d'altres s'han hagut de reforçar per l'augment de la demanda en serveis com la tintoreria per a hospitals o els làctics. Els serveis d'atenció també s'han ajustat a les restriccions de mobilitat i, en la mesura del possible, s'ha potenciat la teleassistència.

La gerent de la Fundació Drissa, Núria Martínez, creu que la crisi sanitària «posa en relleu les mancances» dels serveis públics com ara els del tercer sector o el sistema de salut.

La Fundació Ramon Noguera ha hagut de tancar el rentat de cotxe o les botigues i, més enllà de les línies empresarials, també s'ha vist obligada a tancar els centres de dia en compliment de les normes sanitàries.

Des de la Fageda Fundació, que treballa en la integració social de persones amb discapacitat psíquica o malaltia mental crònica de la Garrotxa, també s'han hagut de reorganitzar.