La paradoxa en l'organització del que queda de curs és clara: d'una banda, el Departament d'Educació reconeix la impossibilitat tècnica i la manca de recursos de moltes famílies perquè els seus fills puguin seguir el curs telemàticament i, mentre busca la forma de resoldre-ho, està fent tot un desplegament de recursos virtuals per continuar treballant en confinament.

Ahir, sense anar més lluny, la Conselleria va obrir un canal de YouTube adreçat al professorat que ha anomenat «Centres educatius en línia», en el qual hi ha penjat exemples de bones pràctiques digitals, vídeos tutorials i seminaris virtuals sobre l'ús de les plataformes d'aprenentatge.

En paral·lel, la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (Xtec) ja recull més d'un centenar de propostes didàctiques de tota mena amb el propòsit d'ajudar a avançar durant l'últim trimestre del curs, a casa estant.

Tal com s'hi especifica, es tracta d'idees aplicables als diferents nivells educatius i àrees curriculars, que tenen com a objectiu facilitar el treball de les competències bàsiques -perquè aquesta és la prioritat, tal com remarca el Departament des de fa setmanes.

I, a banda d'aquests, un altre focus d'activitat es troba a les xarxes socials de la Conselleria d'Educació, on no para de publicar material, consells i l'última hora sobre l'estat d'excepció educatiu.