13 de abril de 2020
13.04.2020
Diari de Girona

Ustec alerta que un 20% d'alumnes no podrien seguir classes virtuals

El sindicat recorda que, a banda de la bretxa digital que causa la pobresa, hi ha molts pobles gironins amb problemes de cobertura

12.04.2020 | 23:52
Ustec alerta que un 20% d'alumnes no podrien seguir classes virtuals

El sindicat USTEC-STES adverteix que entre un 20 i un 25% dels alumnes de les comarques de Girona no podrien seguir amb facilitat les classes virtuals, si al final el departament considera que aquesta és una de les fórmules per acabar aquest curs.

El seu portaveu a Girona, Xavier Díez, recorda que, a més de la bretxa digital provocada per la pobresa, cal afegir la que pateixen els alumnes que viuen en pobles petits i amb poca cobertura. Díez concreta que hi ha zones de comarques com la Selva o el Baix Empordà on es fa difícil tenir connexió a internet, fet que dificultaria la progressió de l'alumne. Per això, aposta pel sistema de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), on el mestre exigeix tasques als alumnes i més tard les avalua.

Les classes virtuals no són una solució per a USTEC-STEs. El sindicat assegura que un de cada quatre alumnes de les comarques de Girona es veuria afectat i no les podria seguir amb normalitat. «És tan simple com que si hi ha dos fills i només un ordinador, és evident que un dels dos no podrà seguir la classe», assenyala el portaveu del sindicat a Girona, Xavier Díez.

A més, Díez recorda que en moltes cases s'estan vivint situacions «molt angoixants», perquè tenen familiars que han mort pel coronavirus, o tenen algú malalt a la família. «Aquests joves no es poden extreure de la realitat, i els pot costar», relata. A més, el portaveu d'USTEC-STEs a Girona assenyala que també hi ha joves que, malgrat tenir les condicions necessàries, «simplement no en tenen ganes» o no tenen «capacitat d'autonomia».

El model de la UOC

Des del sindicat aposten per un model similar al de la UOC, on els professors preparen les tasques que han de fer els alumnes, les envien i després les avaluen. Aquest sistema permet que amb una connexió simple es tingui un contacte permanent entre docent i estudiant. «La UOC i l'IOC és el model que ofereix majors garanties i sabem que funciona bé, malgrat tenir les seves complicacions», comenta Díez, que assegura que ja hi ha molts professors i mestres que l'estan aplicant.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook