El sector turístic . La crisi del coronavirus obligarà a repensar moltes de les accions quotidianes de les empreses com els check in i check out i portar-los al món digital o buscar noves estratègies de màrqueting centralitzades en les xarxes socials. Així ho han exposat diversos convidats en un webinar organitzat per la Taula Gironina de Turisme que s'ha celebrat aquest dijous al migdia. En ell, el director del clúster empresarial El Sol dels Pirineus, Ramon Treserras, ha apuntat que caldrà "pensar més en les experiències turístiques" que poden tenir els visitants i fomentar el valor afegit de les estades amb tractaments de benestar.

La crisi sanitària provocada pel coronavirus obligarà a repensar el sector turístic de dalt a baix. Si bé fins ara la gent accedia a l'hotel fent el check in físicament, el perill de contagi que suposa podria traslladar-lo al món digital a partir d'aquest estiu en bona part dels establiments. Aquest és un dels exemples de com la tecnologia pot ajudar en la innovació dels establiments

El CEO i fundador de l'empresa Guessmate, Albert Cadena, ha explicat que la crisi sanitària "accelerarà la transformació digital", un camí que "fa anys" que es va fent "a poc a poc". Així ho ha explicat en un debat digital organitzat per la Taula Gironina de Turisme que s'ha centrat, precisament, en la innovació dins del sector.

Cadena ha mostrat un aplicatiu que ha preparat la seva empresa per tal que els clients puguin registrar-se a l'hotel de forma digital. Una vegada el client introdueix les seves dades i el codi de reserva, el programari demana fer una fotografia del seu DNI i posteriorment una selfie per comprovar que és la mateixa persona.

El fundador d'aquesta empresa ha destacat que "la tecnologia ha d'ajudar a simplificar la vida" de les persones, ja sigui "encarregant-se de tràmits administratius" o "eliminant cadenes de processos que no tenen valor en els hotels". De fet, Albert Cadena ha detallat que treballen amb aplicatius com ara demanar alguna cosa per menjar amb el servei d'habitacions des del mòbil o fer cartes dels restaurants digitals.

Per la seva banda, el director del clúster empresarial El Sol dels Pirineus, Ramon Treserras, ha destacat que la crisi del coronavirus "agilitzarà" una tendència que ja estava en augment com ara "fomentar el valor afegit en les estades" i també "pensar més en les experiències".

De fet, Treserras ha explicat que el seu clúster, situat a la Cerdanya, ja fa temps que ha decidit enfocar-se a potenciar el benestar i la salut com a reclam turístic. El director ha detallat que aquest enfocament genera "un valor afegit a la destinació" que els permet destacar per sobre d'altres llocs de muntanya. D'aquesta manera, ofereixen la possibilitat de fer tractaments mindfullness i antiestrès als clients en un entorn privilegiat.

Per altra banda, el debat digital també ha posat sobre la taula la necessitat de col·laborar entre diferents sectors. De fet, els ponents han remarcat la importància d'unir àmbits com l'empresa i la universitat, que a vegades van molt separats. Consideren que les aportacions tecnològiques i les noves eines digitals també han d'anar acompanyats de la formació i educació corresponent.

En aquest sentit, el fundador de Growtur, Rafael de Jorge, ha remarcat la importància d'utilitzar l'ètica a l'hora de beneficiar-se del potencial que ofereixen les xarxes socials. De Jorge ha indicat que actualment hi ha molts robots creats per intel·ligència artificial que simulen usuaris a les xarxes i que poden influir en la societat i també manipular-los. Per això és important que durant l'aprenentatge de les noves eines digitals es tingui en compte l'ètica.

· Consulta tota la informació relacionada amb el coronavirus