04 de juny de 2020
04.06.2020
Diari de Girona

El coronavirus no frena Tradeinn

L'empresa gironina de venda en línia de material esportiu arriba als 100 milions d'euros en vendes durant els cinc primers mesos de l'any i manté l'objectiu d'arribar als 250 milions aquest any tot i la pandèmia superant els 188 del passat exercici

04.06.2020 | 01:15
David Martín, president i fundador de Tradeinn, al magatzem de l'empresa a Celrà.

El mes de maig, quan moltes empreses d'arreu del món encara tot just començaven a pensar com tornarien aposar les seves maquinàries en funcionament, Tradeinn va vendre un 133% més del que ho havia fet el mes de maig anterior. I no va ser perquè el 2019 no hagués estat un bon any per a la firma gironina. Simplement que la combinació de material esportiu i internet continua sent la tecla des que, fa més de vint anys, tot plegat va començar amb una botiga en línia especialitzada en submarinisme. Era el 1998 i ara, quan mig món s'ha aturat per la covid-10, l'empresa gestiona més de 15.000 comandes diàries des de la seva seu de Celrà amb botigues de submarisme, de muntanya, de ciclisme, d'esquí, de running... El coronavirus no ha frenat a Tradeinn que en els primers mesos del 2020 ha facturat 100 milions d'euros en vendes i, tot i la pandèmia, manté l'ambiciós objectiu inicial d'arribar als 250 milions al llarg d'aquest any 2020.

«L'any passat vam tancar exercici amb unes vendes de 188 milions d'euros. El nostre objectiu per a 2020 era, a l'inici de l'any, de 250 milions, alguna cosa que crèiem impossible després d'esclatar la pandèmia del coronavirus», eplica el president i fundador de la companyia, David Martín, que detalla com la baixada de consum provocada per la covid-19 no ha afectat la seva empresa. «En aquest últim mes, les vendes han arribat a ser un 133% més grans que al maig de l'any passat», apunta Martín que va veure com el març, quan tot es va aturar, la facturació de Tradeinn ja va pujar un 15% en una tendència que s'ha accelerat al llarg de l'abril i del maig. El 2020 ja havia començat molt bé per a l'empresa gironina: les vendes havien pujat un 50% el gener i el febrer.

El bon inici d'any havia encarat Tradeinn cap a un pla marcat gens fàcil d'assolir: facturar 250 milions d'euros en vendes. L'any anterior la facturació s'havia tancat en 188 milions, un 50% més que el 2018, després de gestionar més de dos milions i mig de comandes dels més diversos produectes de material esportius. Semblava que l'aturada mundial provocada per la covid-19, però després de l'espectacular creixement del maig, David Martín es veu arribant als 250 milios d'euros en vendes: «En aquests moments, i veient l'evolució d'aquestes setmanes, creiem que finalment aconseguirem aquesta xifra».

Amb clients a 193 països diferents, en total sumen uns cinc milions de compradors electrònics a través de les 15 botigues en línia a banda de l'establiment físic de Celrà on també diposa d'una magatzem de 15.000 metres quadrats, Tradeinn té en venda més d'un milió de referències d'un miler i mig de marques de material esportiu de moltes especialiats.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook