A partir de dimecres que ve, 1 de juliol, moment en què s'obriran les fronteres europees, podrà començar la temporada d'estiu a l'aeroport de Girona-Costa Brava. Però sense dubte, serà una temporada atípica i amb un volum de visitants molt menor al dels darrers anys. A l'espera de les últimes decisions que prengui la Unió Europea en relació a la reobertura de fronteres, Ryanair -la principal companyia de l'aeroport, que transporta set de cada deu passatgers- té previst recuperar vint rutes durant el mes de juliol -la meitat de les 41 que hi havia previstes- i setze més a l'agost. En alguns casos, la companyia de baix cost ha retallat freqüències, de manera que alguns vols només s'oferiran un cop per setmana.

Segons consta a la pàgina web de l'aerolínia de baix cost irlandesa, a partir de l'1 de juliol Ryanair ofereix bitllets per viatjar des de Girona als aeroports de Düsseldorf, Frankfurt Internacional, Karlsruhe-Baden, Nemmingam (Alemanya), Brussel·les (tant a Charleroi com a Zaventem, Tallin (Estònia), Budapest (Hongria), Cork, Dublín (Irlanda), Eindhoven, Maastricht (Països Baixos), Poznan, Varsòvia, Wroclaw (Polònia), Borunemouth, Bristol, Leeds-Bradford, Londres-Stansted i Manchester (Regne Unit).

Noves rutes a l'agost

En canvi, no és fins a l'agost que hi ha prevista la recuperació de les connexions amb Itàlia (Pisa, Lamezia, Milà i Nàpols), França (París), Rabat (Marroc), Malta, Knock (Oest d'Irlanda), Frankfurt Hahn (Alemanya), Cracòvia (Polònia) i ampliar les rutes amb el Regne Unit, tot arribant fins als aeroports d'East Midlands, Edinburgh, Belfast, Liverpool, Londres Southern i Londres Luton.

A l'espera de conèixer quin és el volum d'ocupació que obtenen els vols, la previsió de connexions és molt inferior a les 41 que hi havia planificades a principi de temporada. En aquell moment ja es tractava d'una xifra lleugerament inferior a la de l'estiu de l'any passat, quan l'aerolínia irlandesa va operar des de Girona un total de 43 rutes, i situada a molta distància de les 65 que havia arribat a operar en les èpoques de més bonança.

Una altra de les companyies que tornarà a operar a partir de dimecres vinent és la britànica Jet2, que ofereix connexions entre Girona i el Regne Unit. També es tornarà a posar en funcionament l'holandesa Transavia, que permetrà connectar l'aeroport de Girona-Costa Brava amb les ciutatas holandeses d'Amsterdam i Rotterdam.

En canvi, costarà més que la russa Pobeda pugui reemprendre les connexions amb Moscou, ja que, excepte que hi hagi canvis d'última hora, Rússia serà un dels països que continuaran estant vetats per entrar a la Unió Europea.