29 de juliol de 2020
29.07.2020
Diari de Girona

L'estudi informatiu del tram est de la variant d'Olot, finalitzat

La variant d'Olot forma part del pla d'inversions de la Generalitat per la recuperació de la crisi de la covid-19 · Hi ha consens entre tots els actors en el traçat d'una de les propostes presentades

28.07.2020 | 23:41
Isidre Gavín, Josep Berga i Xavier Flores.

L'estudi informatiu de la part est de la variant d'Olot està acabat. Es tracta del tram que enllaçarà la variant d'Olot amb l'autovia. La previsió és que al setembre estigui en exposició pública. El següent pas serà el projecte constructiu que pot ser una realitat l'estiu del 2021.

La presentació de l'estudi informatiu, previ a la declaració d'impacte ambiental, va tenir lloc ahir al migdia al Saló de Sessions de l'Ajuntament d'Olot. L'acte va ser presentat per l'alcalde d'Olot, Josep Berga, i desenvolupat pel secretari d'Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Isidre Gavín, i pel director general d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores.

L'alcalde, Josep Berga, va definir l'estudi informatiu com un pas definitiu al desenvolupament íntegre del conjunt de la variant d'Olot des dels túnels de Castellfollit fins als túnels de Bracons.

Berga va apuntar l'existència d'un consens sobre una de les quatre propostes de l'estudi. «Agrada als veïns del barri de l'Hostal del Sol, a la ciutat d'Olot i al Parc Natural de la Garrotxa», va precisar.

Es tracta d'un traçat que evita al màxim el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. El voreja per la banda sud i el travessa a través del corredor de l'N-260a. Amb aquesta alternativa, la variant allunya els vehicles del veïnat de l'Hostal del Sol amb relació a la carretera actual. Mantenen el pont actual d'accés al nucli d'Olot i s'incorpora una rotonda que enllaçarà amb un nou vial urbà. Aquesta proposta manté la variant soterrada en trinxera i en alguns trams del tot tapada. La configuració és la d'una ronda urbana semisoterrada amb vials laterals, rotondes superiors i ramals d'entrada i sortida d'accés a la trama viària urbana.

L'alcalde va definir que és una opció que uneix més el barri de l'Hostal del Sol a la ciutat. Aquesta part de la variant té un cost aproximat de 70 milions d'euros. O sigui, un 35% del cost de la totalitat de la variant que està valorada en 272 milions d'euros. La variant està inclosa dins del pla d'inversions per afrontar la recuperació econòmica de la covid-19. Podrien començar-la el 2022.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook