La reducció de la mobilitat durant els mesos d'estiu -de juny a setembre- no ha comportat una baixada dels accidents a la província de Girona, sinó que han augmentat un 17%. Segons l'últim balanç de l'accidentalitat durant l'estiu del Servei Català de Trànsit, Girona ha registrat set víctimes a les carreteres en set accidents mortals, és a dir, la mateixa xifra de morts que es va computar durant el mateix període de l'any passat, però amb un augment dels accidents mortals. És, a més, l'única demarcació catalana que no ha reduït la mortalitat respecte del mateix període de l'any passat.

La comarca de la Selva és la que ha aplegat més víctimes mortals, amb un total de tres, mentre que la resta han tingut lloc al Gironès, amb dues defuncions, una a l'Alt Empordà i l'última a la Cerdanya.

La via amb més mortalitat és l'N-260, on han perdut la vida dues persones.

Pel que fa a l'edat de les víctimes, destaca l'augment del nombre de morts dins la franja de 55 a 64 anys respecte de l'estiu passat. Enguany tres persones han perdut la vida dins d'aquesta franja, mentre que l'any passat se'n va morir una.

En aquest període s'ha mort un motorista, que pertany al col·lectiu vulnerable on també s'hi comptabilitzen vianants i ciclistes.

D'altra banda, hi ha hagut un lleuger repunt de víctimes d'accidents mortals en furgonetes, ja que s'ha registrat un mort mentre que l'any passat no n'hi va haver cap. A més, en el cas dels vehicles pesants, la xifra és la mateixa que la del 2019, amb una víctima mortal.

Per últim, en sis dels set accidents mortals, s'hi ha vist implicat més d'un vehicle, i quatre han ocorregut en un dia feiner.

Menys sinistres a Catalunya

Pel que fa al total de Catalunya, s'ha produït una caiguda dels sinistres tot i que la meitat dels morts pertanyia a col·lectius vulnerables -ciclistes, motoristes i vianants. En total han perdut la vida 33 persones en 32 accidents mortals a les carreteres catalanes. Es tracta d'una reducció d'un 38,9% respecte del mateix període de l'any passat. També s'han reduït un 36% els accidents mortals.

La reducció de la mobilitat provocada per la pandèmia sanitària ha causat una reducció d'un 17% de la mobilitat, i s'ha reduït a més de la meitat la sinistralitat respecte del 2010, quan van morir 70 persones. L'estiu passat van morir 54 persones a les carreteres catalanes. El mes amb més mortalitat ha estat el juliol, amb 16 víctimes, mentre que l'any passat va ser l'agost qui en va acumular més, concretament 21.

La franja d'edat amb més accidents és la dels 35 als 44 anys, i vies amb més d'un mort són la C-58 i l'N-260 amb tres morts cadascuna i l'A-2 amb dos morts.