La Diputació de Girona, el Consell Comarcal, els ajuntaments de la comarca, els comerciants i finalment també la Diputació de Lleida s'han coordinat per impulsar una plataforma de la Cerda-nya de venda en línia. El projecte té com a gran objectiu ajudar els comerciants a afrontar una crisi econòmica que, en tocar de ple el sector turístic, està afectant les botigues que tenen bona part del seu públic entre els visitants de cap de setmana.

La nova plataforma de venda en línia, de la qual s'estan ultimant els detalls, com ara el nom, serà de tota la Cerdanya i cada municipi s'hi podrà adherir i així crear un apartat local. En aquest apartat s'hi podran trobar els comerciants locals, de manera que els clients internautes podran anar directament al seu comerç de confiança.

Dos dels grans valedors del projecte són l'Ajuntament de Puigcerdà, que ja s'ha inscrit al projecte, i la seva associació de comerciants, que és la més forta de la comarca. No obstant això, tots els municipis amb eix comercial, o tan sols amb una botiga, s'hi podrà sumar. Un cop el client hagi realitzat la compra a través del nou portal, serà cada comerciant l'encarregat de pactar amb ell el canal de distribució del producte. La regidora de Comerç de Puigcerdà, Marta Rufiandis, ha explicat que la nova plataforma es posarà en marxa les pròximes setmanes perquè estigui operativa en la campanya d'hivern.