L'Ajuntament d'Olot. La corporació està en converses amb l'administrador concursal per poder comprar l'edifici i fer-hi pisos de lloguer A l'últim ple, el regidor d'Urbanisme, Jordi Güell (JuntsxCat), va explicar que l'impediment per a la compra és que l'escriptura conté cinc-centes unitats registrals (número i assignació al registre de la propietat d'un determinat tipus d'immoble). Güell va exposar que «l'administrador no sap ni com posar-s'hi». Va plantejar que l'Ajuntament fa el possible perquè l'administrador desencalli la situació.

El regidor d'Urbanisme va descobrir la situació d'un dels exponents de la bombolla immobiliària a Olot, arran d'una proposta del regidor del PSC a l'oposició, Jaume Mir. El representant del PSC va proposar la compra de l'esquelet per poder fer-hi quaranta habitatges de 80 metres quadrats cadascun. Va comptar que es pot destinar un total de 3.280 metres quadrats a habitatges. Va posar sobre la taula el fet que hi ha uns baixos que donen al carrer Jaume II i uns subterranis. Va indicar que podrien fer la compra a préstec i pagar la hipoteca amb el lloguer.

El sector de Can Vera

A més de l'esquelet arquitectònic de Sant Miquel, el regidor d'Urbanisme va explicar la situació de l'antiga fàbrica tèxtil de Can Vera, al barri de Sant Cristòfor i Masbernat. El regidor d'Urbanisme va explicar el decret per a l'adjudicació d'un estudi especialitzat de viabilitat del sector de l'antiga fàbrica tèxtil can Vera.

A petició de la regidora de la CUP Adriana Roca, Güell va exposar que es tracta d'una valoració econòmica per desencallar una modificació del Pla d'Ordenació Urbana Municipal i reobrir la idea de propiciar una promoció immobiliària al sector. L'Ajuntament fa anys que intenta tirar endavant una modificació del POUM que faci possible un canvi urbanístic que encaixi el sector de l'antiga fàbrica amb el conjunt de la ciutat.

També a petició d'Adriana Roca, Güell va explicar que l'Ajuntament ha obert el procés de contractació de l'assistència tècnica per tirar endavant un procés participatiu destinat a la promoció de l'ús de la bicicleta per transitar per Olot. Es tracta del projecte Olot pedala, que consultarà les preferències dels olotins sobre la creació d'una xarxa de carrils bici.

A més de crear una nova relació entre els ciclistes, els vianants i els vehicles de motor, l'Ajuntament d'Olot treballa en la creació d'un nou model de transport públic de viatgers. Ho va avançar el regidor d'Urbanisme en el ple anterior.