L'augment del turisme nacional aquest estiu passat ha permès salvar la temporada als hotels que formen la marca Costa Brava Hotels de Luxe, que reconeixen que han obtingut uns resultats millors del que esperaven.

La pandèmia ha trencat amb tots els esquemes i el turisme i l'hostaleria n'han patit les conseqüències. El cas dels hotels que formen part de la marca Costa Brava Hotels de Luxe (CBHL) no ha estat una excepció. Han hagut d'adaptar-se amb l'aplicació de mesures de prevenció i protecció tant per al personal com per als clients. A més, asseguren que «les continuades restriccions imposades per les autoritats encara han dificultat més l'assoliment d'una certa estabilitat».

Tenint en compte tots aquests obstacles, les previsions inicials eren molt dolentes. Això no obstant, el balanç de la temporada alta (juliol i agost) finalment ha estat millor del que s'esperava.

Un any que semblava perdut

L'augment notable del turisme nacional ha permès superar un any que semblava del tot perdut. Pels responsables de la marca, aquesta és una de les notes positives de la temporada, ja que «s'han recuperat antics clients i també se n'han fet de nous».

A banda de les dificultats per viatjar a l'estranger, una altra raó que explica l'increment del turisme de proximitat és la variada proposta de la Costa Brava.

També han vingut turistes estrangers -sobretot procedents de França i Bèlgica- però el percentatge d'ocupació ha baixat de manera espectacular respecte a anys anteriors.

La pandèmia també ha propiciat canvis en els hàbits de consum. Un dels més significatius és l'augment de les reserves directes. L'explicació més probable a aquest fenomen tindria a veure amb l'interès dels usuaris en conèixer les particularitats de cada hotel i el grau de compliment de les mesures de seguretat.