La Generalitat invertirà 3,6 milions d'euros per fer arribar la fibra òptica al Ripollès i connectar el 95% de la població l'estiu del 2021. Així ho ha anunciat el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, tot detallant els quatre trams que es faran per poder passar la fibra per sota terra. En aquest sentit, també ha destacat que serà un «projecte tractor» per a la indústria, ja que permetrà la connexió de catorze polígons i altres sectors estratègics com els càmpings.

En una roda de premsa telemàtica, el conseller ha recordat que la Generalitat té per objectiu que la fibra òptica arribi als municipis de més de 50 habitants el 2023 com a molt tard. I en el cas del Ripollès ha explicat que l'agost passat es va aprovar una partida específica per a aquesta comarca per valor de 3,6 milions. «És una de les més importants que farem en l'àmbit comarcal a tot Catalunya, no la primera però sí entre les primeres», ha remarcat. La xifra global inclou els 253.600 euros que ja s'han invertit a la comarca per fer arribar la connexió a Ripoll i tres municipis en un tram de 36,4 km.

El president del Consell Comarcal, Joaquim Colomer, ha aplaudit la iniciativa i ha assenyalat que és un anunci «molt important» perquè permetrà al Ripollès tenir «les mateixes condicions» que l'àrea metropolitana.

Quatre fases

Pel que fa a la planificació dels treballs, el conseller ha detallat que actualment s'estan redactant els projectes per fer passar la fibra per sota terra. Es divideixen en quatre trams i la previsió és que estiguin enllestits abans o després de l'estiu del 2021. D'una banda, hi ha el tram que anirà des de Sant Joan de les Abadesses, on ja hi ha fibra, fins a Camprodon. Es tracta d'un perllongament de 15,2 km per la C-38 que costarà prop d'1 milió.

El segon tram serà de Camprodon fins a Setcases, un tram d'11,6 km per la GI-5264 i una inversió de 755.000 euros.El tercer anirà de Camprodon a Molló en un tram de 8 km per la C-38 i una inversió de 518.000 euros. Per últim, hi haurà el tram que anirà de Campdevànol a Planoles, que costarà d'1,1 milions d'euros.