Adfi ha licitat un contracte per a l'execució d'obres per reduir l'impacte de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i Girona en l'entorn urbà. La durada prevista de les obres -per valor de 4,6 MEUR- serà de 12 mesos i busquen minimitzar l'impacte sobre drenatges, a la via pública propera a la via i condicionar les lleres de les rieres que la creuen, a més del tractament dels talús. Els treballs tindran lloc a Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Montcada i Reixac, Llinars del Vallès, Riells i Viabrea, Sant Feliu de Buixalleu, La Roca el Vallès, Vilanova del Vallès, Sant Julia de Ramis i Sarrià de Ter.

Un dels municipis on es faran més actuacions és a Riells i Viabrea, on es preveu condicionar dues parades de bus en el tram de carretera GI-552 en cada sentit i un pas de vianants; la urbanització del tram de l'avinguda del Ferrocarril, on s'actualitzarà la xarxa de col·lectors i se'n construirà un de nou; i s'adequarà la riera de Repiaix per evitar riuades. A més, es pavimentarà l'aparcament de vehicles a l'estació de ferrocarril, s'hi adaptaran els carrers d'accés i s'urbanitzaran les zones d'accés per a vianants.

Entre aquesta localitat i Llinars del Vallès, les obres preveuen la integració ambiental de les rieres de Sot Gran, Can Plana, Sot de la Coma i Sant Llop i l'eliminació d'espècies intrusives per a la implantació d'espècies establertes per l'ACA. A Llinars, es millorarà també el talús de la Riera de Racot per evitar despreniments.

Altres actuacions són l'acondicionament des camins d'accés a la plataforma viària en les dues boques dels túnels a Vilanova del Vallès i a Sant Julià de Ramis i Sarrià de Ter; o la instal·lació de tanques de defensa sobre el mur del riu Besòs.