Després de mesos de queixes dels sindicats per la falta de personal, la Subdelegació del Govern a Girona ha anunciat que ha incorporat nous funcionaris de reforç a diverses de les seves àrees que garanteixen els serveis públics a la ciutadania.

Segons ha informat en un comunicat, d'una banda s'han incrementat el nombre d'efectius en un 40% a l'Oficina d'Estrangeria i en un 50% a l'Oficina d'Informació i Assistència a la Ciutadania. D'altra banda, també s'han reforçat les actuacions de la Subdelegació en l'emissió de certificats d'exportació del sector agroalimentari de les empreses gironines i de la resta de Catalunya a tercers països, així com el personal tècnic veterinari i de suport administratiu, amb un increment de la plantilla d'un 28%.

Revertir la tendència a la baixa

Segons assenyalen des de la Subdelegació, la incorporació d'aquest personal té com a principal objectiu donar resposta a la necessitat de reforçar el nombre de treballadors, després que en els últims mesos els sindicats s'hagin queixat que la manca d'empleats dificulta les gestions de la ciutadania. Tot i això, des de la Subdelegació resten a l'espera que els Pressupostos Generals de l'Estat, que actualment es troben en fase de tramitació, permetin entomar aquesta qüestió «amb més perspectiva per revertir la tendència a la baixa en dels darrers anys en aquest àmbit».