El sector dels creuers reclama tornar a operar després de pràcticament nou mesos sense activitat i adverteix del «risc real» que altres ports europeus «prenguin la davantera» a Barcelona. «Hi ha molts destins que ambicionen la posició competitiva de ports com el de Barcelona, el primer port d'Europa. Ha costat molta feina situar-lo en aquest lloc i sempre ha estat en una dura pugna amb altres com Gènova o Roma», explica el director de l'Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA, per les sigles en anglès) Espanya, Alfredo Serrano.

Els creuers van deixar d'operar el passat mes de març, amb l'esclat de la pandèmia. A partir del juny, alguns països europeus - «tradicionals competidors»- van tornar a l'activitat de manera gradual aplicant nous protocols per prevenir el contagi. A l'Estat, el Govern espanyol va mantenir la suspensió de l'activitat després de l'estat d'alarma i, a finals del mes de juny, va aprovar una disposició en què es prohibia l'entrada a ports espanyols de creuers internacionals.

«Estem en una situació crítica. No tenim clients, no tenim producte i el que havíem venut des de març està cancel·lat», explica el director general de Miramar Cruceros, Hugo Iglesias. El sector reclama a les administracions retornar a l'activitat com més aviat millor i establir un marc «clar» per a tot l'Estat per pal·liar la pèrdua del 90% de la facturació.