Els veïns del sector est de Banyoles ja tornen a tenir servei d'internet i línia fixa de telèfon després de més de 15 dies sense connexió. L'avaria, que ha afectat usuaris de cinc barris que s'havien quedat sense connexió, es va reparar el mateix dia que Diari de Girona alertava de la situació. La companyia Telefónica va informar que divendres hi hauria restablert el servei però finalment, aquest dijous s'ha pogut donar per retornat a tots els ciutadans. Des de l'Ajutament de Banyoles així ho confirmen i també recorden que de l'àrea de serveis territorials que ahir es va anar parlant amb diferents veïns que se sabia que no tenia servei i tots l'havien recuperat. Aquesta avaria va deixar desenes de veïns de Puig, Canaleta, la Farga, Sota Monestir i el Barri Vell sense connexió. En resum, bona part de la zona est de la ciutat.

Un cable inundat

L'avaria va ser originada en la caiguda del servei que es deu a una inundació del cablejat soterrat a la zona del barri de Can Puig. Concretament, 160 metres d'aquest cable s'haurien malmès a causa de l'aigua. Els tècnics per arreglar-ho han hagut de substituir el cablejat i, per tant, tirar-ne de nou. Es tracta d'una avaria complicada, com van assegurar aquesta setmana des de l'empresa.

Aquesta avaria s'ha produït encara en plena pandèmia i en un temps en què moltes empreses han optat pel teletreball. Aquest dilluns alguns clients de Telefónica ja van començar a tenir servei altre cop. De fet, segons el consistori, ja serien la meitat dels afectats que havien recuperat internet i telèfon. S'esperava que el total de l'avaria s'hagués pogut subsanar abans però era una avaria complicada. Per aquest motiu l'empresa subministradora d'internet i telefonia preveia que finalment tothom torni a tenir servei divendres i que durant la setmana però finalment es va recuperar ahir.