Els trens de la línia R1 entre Barcelona, Mataró i Maçanet-Massanes van començar a circular ahir per l'interior de la futura estació barcelonina de la Sagrera.

El primer tren amb viatgers en direcció a Mataró va passar per l'interior de l'estació a les 15.35 hores, i uns deu minuts després ho va fer el primer comboi en direcció Barcelona.

L'enllaç és possible «després de les complexes operacions» que ha executat Adif Alta Velocidad per enllaçar les vies ja construïdes de la futura estació amb les de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet. Els tècnics van poder verificar també el correcte funcionament del nou traçat i van realitzar un simulacre d'emergència, seguint les recomanacions de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària.

La circulació de trens per l'interior de la Sagrera és «la primera fita de gran rellevància en l'avanç de les obres de construcció d'aquesta nova infraestructura, que vol arribar a ser la gran estació de la capital catalana, juntament amb Sants», segons Adif. «A més de generar grans beneficis per a l'explotació ferroviària, cohesionarà barris i crearà nous espais per als ciutadans», subratlla l'administrador d'infraestructures.

El conjunt d'operacions ha ?suposat una inversió de 290 milions d'euros i hi han treballat unes 350 persones, entre operaris i tècnics.