El conseller de Territori, Damià Calvet, ha presentat una proposta «de menor impacte» per a la variant de Torroella de Montgrí davant de la forta oposició d'entitats ecologistes, pagesos i ajuntaments de la zona. En un acte ahir a Deltebre, Calvet va dirr que, en un determinat moment, es va fer un plantejament de desdoblament que tenia «un cert gruix» però que finalment -i «parlant amb el territori»- han posat sobre la taula una nova proposta amb menys impacte, que ara s'haurà d'avaluar. El conseller només va dir que es tracta de crear un nou pas sobre el riu Ter millorant la mobilitat. Malgrat això, ja va avançar que si tampoc compta amb el suport del territori, es deixarà de banda.

«El que farem serà continuar amb la xarxa actual i, en tot cas, amb millores puntuals», va dir Calvet. El conseller de Territori va insistir que la voluntat de l'actuació és millorar la mobilitat a la zona i ha dit que la nova xarxa «fins i tot, pot atendre millor les emergències». «Estem parlant d'una variant per anar a l'Estartit, no estem parlant d'una variant ocasional per a estiuejants», va afegir.

El projecte de variant Les entitats ecologistes i els pagesos s'han oposat sempre al projecte, que veuen com «el primer pas d'una autopista a la Costa Brava». Consideren que la nova carretera trinxarà la plana agrícola, que «atempta» contra la defensa del paisatge i que el projecte és del tot «inadequat», perquè només traurà un 10% del trànsit que es dirigeix cap a Torroella i, des d'aquí, a l'Estartit..El conseller ja va anunciar fa unes setmanes que si no comptava amb el suport majoritari, no es tiraria endavant i els ecologistes li han demanat que compleixi la seva paraula. En el marc de la inauguració de l'ampliació del Centre de Fauna dels Aiguamolls de l'Empordà, Calvet va dir que «si veiem que majoritàriament s'hi està en contra i des del territori es valora que no afegeix mobilitat, doncs no ho tiraríem endavant»

Aquest estiu, Territori va treure a exposició pública els estudis informatiu i d'impacte ambiental de la nova variant de Torroella de Montgrí. De les dues alternatives proposades, l'escollida passava per fer un nou vial que connecti la Gi-643 amb la C-31, i que inclouIa un nou pont sobre el Ter a Ullà. L'obra tenia una inversió prevista de 28 milions d'euros