Cinc persones han mort a conseqüència d'accidents de trànsit a les comarques gironines des de principis d'any. Això representa una persona menys respecte al nombre de víctimes registrat entre gener i febrer de l'any passat en carreteres i vies urbanes de la província. Cal destacar que de les víctimes mortals hi ha dues persones que anaven amb bicicleta en el moment dels fets.

Es tracta, per tant, de dues morts que pertanyen al col·lectiu anomenat vulnerable, que també engloba vianants i motoristes. D'aquests dos últims grups de víctimes, fins ara, no s'ha hagut de lamentar cap víctima mortal. En canvi, l'any passat, dels sis morts d'accident de trànsit entre gener i febrer hi havia dos motoristes i un ciclista finats.

L'últim accident de trànsit mortal de les comarques gironines es va registrar el dia 23 de febrer a la nit a la ciutat d'Olot. En un sol sinistre hi van perdre la vida dos homes. El vehicle on anaven circulava per la carretera de la Deu gairebé a la mitjanit quan va topar contra un arbre. Els Bombers van haver d'excarcerar les víctimes, dos homes de 39 i 30 anys. En el sinistre també va resultar ferida lleu una dona.

El mes de febrer també ha registrat una altra víctima mortal, en via urbana, una ciclista de 76 anys que va morir quan creuava un pas de vianants al centre de Salt. Va perdre la vida l'endemà dels fets -19 de febrer- perquè no va poder superar les complicacions de l'atropellament, que va ser causat per un motorista.

Dos morts el gener

Dos morts el gener La resta d'accidents de trànsit mortals han tingut lloc en vies interurbanes, és a dir, en carreteres. Dues persones han mort en dos sinistres, quan l'any passat, en aquest tipus de vies n'hi havia hagut quatre, segons les dades del Servei Català de Trànsit (SCT). Els dos sinistres es van registrar el mes de gener i aquest mes de febrer no hi ha hagut mort a la xarxa viària gironina.

Un dels accidents va tenir molta notorietat. Hi va perdre la vida un ciclista després de ser envestit mortalment per una furgoneta quan anava per la C-260 a Castelló d'Empúries. La víctima era l'exfutbolista de diferents equips i entrenador actualment del juvenil del Peralada, Sergi Murga, de 37 anys i veí de Figueres.

Aquesta mort va generar moltes reaccions de dol al món de l'esport. Els Mossos d'Esquadra van detenir el mateix dia dels fets el conductor d'una furgoneta per una imprudència greu. La jutge de Figueres encarregada del cas, després d'agafar-li declaració, va acordar mesures cautelars de compareixences en el jutjat i la retirada del permís de conduir mentre es tramita la causa. El procediment està obert per un delicte d'homicidi imprudent.

El primer accident de trànsit de l'any va ser molt matiner, es remunta al dia 2 de gener. Va morir la passatgera davantera d'un turisme arran d'una col·lisió frontal a l'N-II a Vidreres. La víctima tenia 55 anys i era veïna de Barcelona. En l'accident hi va haver quatre persones més que van resultar ferides menys greus i van ser traslladades al Trueta.

Un ciclista mort a carretera

Un ciclista mort a carretera Trànsit destaca en el seu balanç de sinistralitat dels dos primers mesos d'any que pel que fa a col·lectius vulnerables cal remarcar que a Castelló d'Empúries s'ha registrat l'únic ciclista mort de Catalunya.

10 morts a Catalunya

10 morts a Catalunya Fins al 28 de febrer, han mort 10 persones en 10 accidents de trànsit a les carreteres catalanes. Durant el mateix període de l'any passat van perdre la vida 22 persones en zona interurbana, cosa que suposa una reducció del 54,5%. Pel que fa als sinistres mortals, se n'han registrat gairebé la meitat respecte al 2020, quan n'hi va haver 18.

Convé destacar, segons Trànsit, que aquesta reducció de la sinistralitat s'ha de situar en un context de disminució de la mobilitat a causa de les restriccions establertes per frenar la transmissió de la covid-19.

De les 10 víctimes mortals registrades en aquests dos primers mesos de l'any, vuit han estat de col·lectius vulnerables, concretament: cinc motoristes, dos vianants i un ciclista.

Per províncies, els morts es concentren principalment a Barcelona, on n'hi ha hagut vuit, i les altres dues víctimes mortals s'han registrat a la xarxa viària de Girona. Destaca, per tant, en positiu la reducció registrada a Tarragona, on s'ha passat de sis víctimes mortals per accident de trànsit l'any passat a cap enguany. Lleida tampoc ha tingut cap sinistre mortal a les seves carreteres.

Caps de setmana negres

Caps de setmana negres Aquests dos primers mesos del 2021 s'està tornant a repetir la tendència consolidada al llarg de l'any passat a Catalunya de registrar una elevada sinistralitat mortal durant els caps de setmana o festius, generada principalment per la mobilitat d'oci.

En aquest sentit, aquest 2021, sis de les 10 víctimes mortals han estat en cap de setmana -des de divendres a les tres de a tarda- o festiu, és a dir, pràcticament dos terços dels morts per sinistres viaris d'enguany. Una tendència que ja porta arrossegant-se des de l'any passat.