Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha retirat, durant l'any 2020, 529 tones de ferralla de cinc de les sis estacions de muntanya que gestiona: La Molina, Vall de Núria, Vallter 2000, Espot i Port Ainé. Aquests treballs han suposat l'eliminació d'antigues instal·lacions, així com d'altres elements obsolets i que han quedat en desús després de les tasques de reposició d'actius que duu a terme la companyia de manera constant. Es tracta d'una de les actuacions de retirada de ferralla més important duta a terme per FGC.

Concretament, a l'estació de La Molina s'han eliminat 270 tones, a la Vall de Núria 167 tones, a Vallter 2000 n'han retirat 38 i a Espot i Port Ainé 26 i 28 tones, respectivament. El material extret, no apte per a la seva reutilització, s'ha dut als gestors autoritzats per a la seva valorització, potenciant d'aquesta manera també l'economia circular, segons han explicat des de la companyia a través d'un comunicat. Cal tenir en compte que aquestes estacions de muntanya són la porta d'entrada de molts parcs naturals.