L'Agència de Desenvolupament del Ripollès (ADR) ha publicat la seva memòria de 2020, prenent la temperatura de l'activitat en un any sota l'estigma de la covid. En aquest escenari, destaca l'augment que en l'últim quinquenni ha tingut la marca Producte del Ripollès, formada per diversos productors de la comarca, durant el qual ha triplicat la presència comercial.

Actualment compta amb 156 punts de venda, dels quals 38 són a fora de la comarca. El nombre de punts de degustació és molt similar, tot i que en aquest cas només quinze són lluny del Ripollès. Els associats a Producte del Ripollès són actualment 64, set més que el 2015. Més de la meitat pertanyen al Baix Ripollès, disset a la Vall de Camprodon i onze a la de Ribes. En l'àmbit agroalimentari s'han desenvolupat tres jornades sobre la creació i millora de producte, amb 59 participants, i ha organitzat 19 reunions que han mobilitzat a 164 persones.

La pandèmia va afectar sobretot en mesures formatives, amb l'anul·lació de les pràctiques en operacions bàsiques de cuina i en un curs de funcionament de bars i restaurants. Precisament ha estat des de la restauració on s'han sol·licitat més vacants laborals, amb 26 places de cambrers i 18 d'auxiliars de cuina. Altres dels oficis més demandats han estat la de netejadors, amb 19 places, i d'administratius, amb 18. En total s'han introduït 123 persones al món laboral, majoritàriament gràcies al programa Treball a les set comarques. Els beneficiaris n'han estat un centenar d'habitants del Baix Ripollès, mentre que 17 ho eren de la Vall de Ribes, i 6 de la de Camprodon. L'Agència ha gestionat 178 ofertes de treball durant l'any anterior.

Les mesures formatives van ser dirigides sobretot al sector de la construcció, els polímers, la neteja, la ventilació i el sacrifici animal. En l'àmbit d'empresa i emprenedoria, l'Agència va assessorar 127 emprenedors, i va ajudar a crear 19 empreses.