Un 65% de les consultes d’atenció primària que reben els professionals de l’ICS Girona es resol a través d’una trucada telefònica. Això implica un augment d’aquest tipus de visites a distància, ja que abans de la pandèmia un 80% de les atencions eren presencials. El CAP de Montilivi va rebre 2.958 trucades en un sol dia a principis de juliol, coincidint amb la cinquena onada de contagis. Habitualment aquesta xifra de trucades no es registra ni en una setmana qualsevol de l’abril o el maig. Durant el mes de juliol, el CAP de Montilivi va rebre de mitjana 1.700 trucades al dia. Aquest augment d’activitat telefònica coincideix amb un increment de l’activitat dels CAP, que en la primera meitat del 2021 va pujar un 44%.

Per donar resposta a l’increment de l’activitat telefònica, l’ICS Girona ha renovat les terminals als centres de Girona en funció de la demanda de tenen i ampliant els punts d’atenció a l’entrada. Ara, hi ha centraletes intel·ligents que ajuden a canalitzar el gruix de trucades que reben els centres cada dia. A més, durant les primeres setmanes de posada en funcionament també s’ha estudiat quines hores són les que aglutinen més trucades, quants usuaris truquen i quantes vegades ho fan.