Aquest mes de juliol ha estat, per a l'aeroport de Girona-Costa Brava, una mica millor que el juliol de 2020. El nombre de passatgers s'ha incrementat un 46,7% respecte aquella data, tot i que encara es troba molt lluny de les xifres registrades abans de la pandèmia. Així, els 52.195 viatgers que han utilitzat les instal·lacions de Vilobí d'Onyar durant aquests juliol encara són un 82,3% menys que durant el juliol de 2019.

Tot plegat fa que, a hores d'ara, el nombre d'usuaris de l'aeroport en el que portem durant aquest 2021 encara sigui inferior al mateix període tant de 2019 com de 2019. Durant els set primers mesos de l'any, han utilitzat l'aeroport de Girona un total de 76.491 persones, el que significa un 36,5% menys que durant el 2020 (any en què els mesos de gener i febrer es van desenvolupar amb tota normalitat) i fins a un 93% menys que durant el 2019.

En una línia similar, el nombre d'operacions durant aquest juliol a l'aeroport de Girona (1.796) s'ha incrementat un 45,4% respecte l'any passat, tot i que encara segueix un 26,4% menor a les de juliol de 2019. Finalment, pel que fa a les mercaderies, continuen sense arribar a les dades d'altres anys: durant el setè mes de l'any s'han transportat 200 quilos, el que suposa un descens del 99,7% respecte el juliol de 2020 i un 91,4% respecte el mateix mes de 2019.

El retorn de vols de Ryanair ha tornat a situar la companyia irlandesa com a principal operadora de l’aeroport, ja que gairebé un 69% dels usuaris (35.918 persones) van volar amb aquesta companyia. En segon lloc es va situar l’holandesa Transavia, que va comptar amb 13.467 passatgers (un 25,8%del total).

Per països, el principal mercat que ha arribat a través de l’aeroport a les comarques gironines és holanda, amb 13.522 passatgers. En segon lloc hi ha el mercat alemany, amb 11.968 viatgers, seguits dels polonesos (8.799 persones) i turistes procedents de Bèlgica (8.483 persones). Del Regne Unit, que tradicionalment és el princpial mercat emissor, en van arribar només 4.923 turistes, un 34% menys que l’any passat. Això es deu, en bona part, a la falta de vols de Jet2 i al fet que les directrius de Boris Johnson han impedit que els avions de Ryanair, que sí que han funcionat, s’omplissin.