L'oferta turística enogastronòmica i d'alta gamma de la Costa Brava i el Pirineu de Girona es promocionen a la ciutat belga d'Anvers entre una quarantena de periodistes, creadors de continguts i agents de viatges especialitzats.

Amb la millora dels indicadors de la pandèmia del coronavirus a Europa, la introducció del passaport COVID-19 i el restabliment de la mobilitat entre països de la Unió Europea, dimecres passat el Patronat de Turisme Costa Brava Girona va organitzar una doble acció promocional a Anvers.

Al migdia va tenir lloc una presentació dirigida a mitjans de comunicació, prescriptors i creadors de contingut de la regió de Flandes, entre els quals es trobaven mitjans de referència com De Telegraaf, Plus Magazine, Feeling, Travel Rebel, Lux& ravel i Cruise&Style. Els assistents van degustar un menú gastronòmic elaborat a partir de productes amb el segell de qualitat Girona Excel·lent, preparats pels cuiners del col·lectiu Cuina de l'Empordanet Quim Casellas, del restaurant Casamar (Llafranc), i Xavier Madrona, del Godard (S’Agaró).

Al vespre, va tenir lloc una presentació amb treball en xarxa dirigida a una vintena d'agents i programadors de viatges belgues especialitzats en l'organització de viatges de luxe, circuits enogastronòmics, viatges d'incentiu per a empreses i també per a grups selectes. Hi van participar representants de les empreses i entitats turístiques gironines Mas de Torrent Hotel & Spa, Hotel Camiral at PGA Golf & Wellness, Peralada Resort Hotel & Chateau, Corredor Mató, Hotel Restaurant Cal Sastre i Visit Palafrugell.

L'any 2019 a la demarcació de Girona es van registrar 6,8 milions de turistes estrangers dels quals 218.015 eren turistes belgues, xifra que representava el 3% del mercat internacional. L'any 2020, amb la crisi global generada per la COVID-19, el turisme internacional va patir una regressió severa i, més concretament, el turisme belga va registrar un decreixement del 80 % a les destinacions gironines.