L’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) d’Olot va atendre 22.466 persones, va gestionar 24.717 tràmits presencials i va rebre més de 24.000 trucades l’any 2021. Qüestions d’empadronament, renovacions de residència i gestió de tributs van ser les principals consultes.

Arran la COVID-19 i les mesures de seguretat per contenir l’expansió de la pandèmia, l’Oficina va reorganitzar-se amb la voluntat d’agilitzar les respostes i les gestions amb la ciutadania. D’aquesta manera, es va disposar quatre gestors encarregats de l’atenció personalitzada i 3 gestors al capdavant de l’atenció telefònica.

Pel que fa a suggeriments de millora sobre el manteniment i la conservació de la ciutat, durant tot l’any passat es van rebre 987 peticions a «Olot, Ciutat dels Detalls». En tots aquests casos, les peticions es fan arribar al departament de l’Ajuntament que té la competència de l’àmbit que es demana. En aquest cas, durant tot l’any 2021 es van obrir 1.490 expedients de suggeriments i peticions, dels quals un 83,42% es van finalitzar, analitzant les opcions i donant resposta a l’interessat. La gran majoria dels suggeriments feien referència a avisos sobre incidències amb l’enllumenat públic, amb voreres o paviments, senyalització viària o desperfectes al mobiliari urbà.

Nou local

L’Oficina d’Atenció al Ciutadà i l’Oficina Local d’Habitatge canviaran d’ubicació aquest any. L’ajuntament informa que, davant el gran volum de consultes presencials i amb la voluntat d’oferir el millor servei, atenció i assessorament possible, ha buscat un nou local situat a prop de les dependències municipals -al mateix passeig de Ramon Guillamet- que comptarà amb més zones d’espera i permetrà oferir una atenció més personalitzada. La contractació del projecte i la direcció d’obres d’adequació i adaptació del local ja s’han aprovat amb un import de 17.290,20 € té un termini d’execució de tres mesos.