Amazon va evitar més de 2,5 milions d’intents de crear comptes de venedor fraudulents el 2021, en línia amb el seu compromís de protegir els clients perquè puguin comprar a la seva botiga i la seva determinació per perseguir les falsificacions, segons es recull a la segona edició del seu Informe de Protecció de Marca. Al document es mostra que Amazon va evitar més de 2,5 milions d’intents de crear comptes de venedor fraudulents, un descens respecte als sis milions d’intents de l’any passat, el que demostra que els «rigorosos processos de verificació» i els esforços estan tenint un efecte dissuassiu a l’hora d’intentar vendre falsificacions a la plataforma.

Així mateix, Amazon va augmentar l’adopció d’eines de protecció de marca, ja que el seu registre de marca va créixer fins a comptar amb més de 700.000 firmes actives el 2021 a tot el món, fet que suposa un augment del 40% respecte de l’any anterior. Alhora, el nombre de reclamacions per falsificació enviades per les marques a Amazon va decréixer un 25% respecte al 2020.

Pel que fa a la Unitat Contra els Delictes de Falsificació (CCU), va presentar litigis civils contra més de 170 falsificadors als tribunals dels EUA i va demandar o va reportar a les autoritats més de 600 casos per ser investigats als Estats Units, Regne Unit, la Unió Europea i la Xina, un increment de més del 300% respecte de l’any anterior. D’altra banda, la companyia va identificar i va confiscar més de tres milions de productes falsificats el 2021.