Més enllà del tram-tren de la Costa Brava, la Generalitat ha adjudicat també la redacció de l’estudi de factibilitat d’una línia ferroviària que enllaci la Seu d’Urgell i Andorra. L’objectiu és analitzar una nova connexió de tren a l’interior de l’Alt Pirineu i, alhora, establir un nou servei ferroviari amb Barcelona, convertint l’estació d’Alp en una ròtula amb connexió amb Puigcerdà i Tolosa. La longitud aproximada del nou traçat seria d’uns 57 quilòmetres i per tenir una bona connexió amb la capital catalana caldria, d’una banda, garantir el desdoblament previst de la línia R3 entre Montcada i Vic i, de l’altra, renovar el tram Ripoll-Alp amb nous punts de creuament. L’estudi, amb un termini de redacció de vuit mesos, s’ha adjudicat a Meta Engineering per un import de 120.000 euros (abans d’IVA) i ha d’incloure una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris. Pel que fa al traçat, es contemplaran dos trams: el primer des de la Seu d’Urgell fins Andorra; i de la Seu d’Urgell a Alp.