Un nen de Ribes de Freser es converteix en la imatge oficial de Turisme de Noruega

La imatge ha estat seleccionada per un segell en un concurs a les xarxes socials

Nil, amb amb la Carolina i Hermès, al Planta Baixa de TV3

Nil, amb amb la Carolina i Hermès, al Planta Baixa de TV3 / TV3

Redacció

La foto d'una família de Ribes de Freser, al Ripollès, s'ha convertit en la imatge de Noruega en una sèrie de segells. Sense saber-ho, van guanyar un concurs entre més de 13.000 fotografies, i ara sis d'aquestes imatges, enganxades en cartes, poden recórrer tot el món.

En Nil, un nen de Ribes de Freser, mai hauria imaginat que donar menjar a unes cabres bloquejant el pas de l'autocaravana en la qual viatjava amb els seus pares per Noruega es convertiria en una oportunitat única. Quan la seva mare, Carolina, va voler fer-li una foto amb aquests animals "tan bonics, amb ulls blaus i pèl llarg", no es podia imaginar el que estava a punt de succeir. La imatge era idíl·lica, i com que no hi havia pressa, ja que es trobaven de tornada després d'un viatge de 12.000 quilòmetres fins al Cap Nord, el pare, l'Hermès, va aturar el vehicle.

Aquell moment, una foto penjada a les xarxes socials, on la mare no era molt activa, va transformar un simple record de vacances en una atracció turística per a Noruega, amb la imatge del seu fill Nil, un nen de Ribes de Freser.

"Pensava que era una estafa"

La família de Carolina, l'Hermès i el seu fill de 9 anys, Nil, han explicat en el programa "Planta baixa" de TV3 la seva aventura i la sorpresa que van viure.

"Normalment no soc molt activa a les xarxes socials, però quan anem de viatge, em fixo en els hashtags locals perquè ofereixen informació dels llocs", explica Carolina. Recorda que va associar l'etiqueta #NorwayMemories2022 perquè hi havia penjades fotografies molt boniques. En aquell moment, va pensar: "Mira quina foto més maca m'ha quedat, la compartiré". "La vaig penjar i no li vaig donar més importància".

El segell forma part de la col·lecció de promoció turística de 2023

El segell forma part de la col·lecció de promoció turística de 2023 / VisitNorway

No obstant això, aquest hashtag formava part d'un concurs. Quan els organitzadors van intentar posar-se en contacte amb la Carolina per informar-la que la seva foto havia estat seleccionada com una de les guanyadores del concurs, ella no s'ho podia creure. "Pensava que era una estafa", afirma.

La seva foto va ser una de les sis escollides entre més de 13.000 fotografies per representar el país en una sèrie de segells. El jurat va anunciar els guanyadors el 18 d'abril.

La filla de la Carolina, que no havia acompanyat la família durant el viatge a Noruega va alertar la seva mare que els missatges provenien de Visit Norway, el perfil de l'oficina de turisme de Noruega, amb 800.000 seguidors. Aleshores, Carolina no podia creure que tot plegat fos cert i es va disculpar amb els organitzadors per haver estat antipàtica i haver-los bloquejat en el seu Instagram.

Els vaig dir que em deixessin en pau i fins i tot els vaig bloquejar al meu Instagram

El mateix director de Visit Norway va contactar amb Carolina per explicar-li que el concurs havia estat organitzat en col·laboració amb el servei postal noruec, i que les fotografies seleccionades formarien part d'una sèrie de segells i de la campanya turística del país. Això va omplir de satisfacció la Carolina, que va dir que era un orgull formar part de la història de Noruega, encara que fos a través d'un segell.

El servei de Correus de Noruega va publicar la nova sèrie de segells el passat abril, amb la foto del Nil com a imatge turística destacada. Com a mostra de gratitud, l'oficina de turisme de Noruega va enviar a la família d'Hermès, Carolina i Nil un ram de flors, sèries numerades de col·leccionista, 100 segells amb la foto perquè els poguessin repartir entre familiars i amics com a record, així com altres peces amb la imatge del Nil.

Aquesta família, que confessa ser amant dels països nòrdics, ara té una nova raó per tornar a Noruega aquest estiu. Tot i que prefereixen centrar-se en el sud per no fer un viatge tan llarg, desitgen trobar la fotografia del Nil en diversos llocs, ja sigui en revistes, rètols de l'oficina de turisme o fins i tot en el carrer, amb l'esperança que algú pugui reconèixer el Nil com la cara del segell oficial de Noruega. Tant el Nil com els seus companys d'escola encara no s'acaben de creure tot aquest èxit. L'Hermès i la Carolina tampoc poden contenir la seva emoció, ja que mai haurien imaginat que el seu fill, que viu en un poble de 1.200 habitants, es convertiria en la imatge turística oficial de Noruega.