Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

El PP demana al Govern actuar davant les llistes d’espera sanitàries a Girona

Els diputats Hugo Manchón i Jaume Veray demanen accions urgents per millorar la situació dels hospitals de Blanes, Palamós, Calella, Campdevànol i Santa Caterina

Hospital de Blanes

Hospital de Blanes / Aniol Resclosa

DdG

Girona

El Partit Popular ha sol·licitat al Govern que actuï de forma immediata per a reduir les llistes d’espera dels hospitals de les comarques gironines. Ho ha fet a través del diputat per Girona, Jaume Veray, i el portaveu popular a la comissió de Salut, Hugo Manchón, qui ha sigut molt crític amb “les polítiques sanitàries de l’independentisme i els socialistes, perquè han fracassat i ara tenim llistes d’espera inadmissibles”.

En concret, els populars han presentat una bateria de preguntes per esbrinar de quina manera té previst reduir a l’hospital comarcal de Blanes les llistes d’espera per al digestòleg, l’al·lergòleg, l’oftalmòleg i el neuròleg; a l’hospital comarcal de Calella les llistes pel digestòleg, al·lergòleg, oftalmòleg i neuròleg; rebaixar les llistes d’espera pel traumatòleg i l’uròleg a l’hospital Santa Caterina; al dermàtoleg als hospitals de Palamós i Campdevànol, tal com va publicar Diari de Girona.

Manchón ha demanat al Govern que “deixi de prioritzar la despesa política i les macroestructures d’Estat i aposti per les polítiques socials com la sanitat”. Per aquesta raó també ha preguntat al Govern si té previst incorporar més professionals sanitaris per atendre la demanda en les especialitats que presenten més temps d’espera i especifiqui quines considera prioritàries.

Per la seva banda, el diputat gironí, Jaume Veray, ha demanat celeritat en resoldre aquesta situació perquè “som una província molt afectada per les llistes d’espera i, a més, cal afegir que en zones turístiques el sistema sanitari es tensiona moltíssim durant el període estival, i això s’ha de tenir en compte”.

Tracking Pixel Contents