Els gironins podran consultar deutes i tributs locals en un sol espai digital
Xaloc s’integra a El meu espai de l’Administració Oberta de Catalunya per unificar la consulta d’informació fiscal local dels municipis amb gestió tributària delegada.

El portal El meu espai permet consultar informació fiscal local de manera unificada. / Diputació de Girona

Els gironins podran consultar deutes i tributs locals en un sol espai digital a través de la integració de Xaloc a El meu espai, l’àrea privada i personalitzada de la ciutadania del portal de l’Administració Oberta de Catalunya. La Xarxa Local de Municipis de la Diputació de Girona, organisme autònom de la corporació, participa en aquest projecte conjunt amb els organismes de gestió tributària de les diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. La nova funcionalitat permet accedir a la informació fiscal local de manera unificada, sense haver de consultar diferents seus electròniques.
La primera fase del desplegament ja està finalitzada i permet visualitzar els deutes pendents de pagament, cobrats o anul·lats. La consulta és interadministrativa, de manera que el ciutadà pot veure tributs i multes no només del seu municipi, sinó també d’altres municipis que tinguin delegada la recaptació a Xaloc o a altres organismes adherits al projecte. L’objectiu és que la informació fiscal que afecta cada contribuent es pugui consultar en un únic espai, amb un accés més simple i personalitzat.
El desplegament s’ha plantejat en tres fases. Després d’aquesta primera etapa, la segona, actualment en curs, incorporarà informació sobre vehicles, immobles i altres elements vinculats a cada contribuent, així com registres d’entrada i sortida. La tercera fase preveu facilitar l’accés directe a la consulta i a l’estat dels expedients tributaris oberts.
L’accés a la informació
La presidenta delegada de Xaloc, Imma Muñoz, ha destacat que el projecte representa «un pas més cap a una Administració més propera i transparent» i ha remarcat que la integració vol facilitar l’accés a la informació «de manera clara i segura». També ha defensat que respon a la voluntat d’oferir una relació amb l’Administració pública «molt més personalitzada i proactiva».
Per la seva banda, el gerent de Xaloc, Josep Manel Rosón, ha subratllat el valor de la gestió de dades en la transformació digital. Segons Rosón, les administracions disposen de molta informació en àmbits diversos i aquest projecte permet estructurar-la i relacionar-la per oferir serveis personalitzats i eficients a la ciutadania.
Xaloc presta el servei de gestió i recaptació a pràcticament el 70% dels municipis gironins. En concret, 151 ajuntaments han delegat en aquest organisme les seves facultats de gestió, recaptació i inspecció de tributs i altres ingressos de dret públic. A més, Xaloc també gestiona integralment els expedients de trànsit de 36 municipis, així com expedients de civisme i convivència.
Subscriu-te per seguir llegint
- Els Mossos detenen el conductor del cotxe on viatjava el jove mort a l'AP-7 a Llers
- Un professor d'un institut de Salt recorre a la justícia perquè creu el van situar en últim lloc per les seves opinions
- Els apartaments a la Costa Brava s’encareixen: aquests són els preus per aquest estiu
- Arnau Ramió, expert en IA: 'Pensar que la intel·ligència artificial no eliminarà llocs de treball em sembla impossible
- Furts sobre rodes: la ruta dels grups que baixen a robar als supermercats gironins
- El cor gironí que actuarà a l’Estadi Olímpic per donar la benvinguda al Papa: 'És històric, siguis o no catòlic
- Mor el copilot d'un turisme en un xoc frontal a la C-63 a Lloret de Mar
- La Seguretat Social retirarà part de la pensió de viduïtat el 2026 als qui superin aquest límit d’ingressos