“A JYSK integrem la sostenibilitat a totes les nostres àrees”

Carlos Haba, Country Director de JYSK Espanya i Portugal, assegura que el gegant escandinau ha establert objectius per reduir les seves emissions de gasos d'efecte hivernacle

Carlos Haba.

Carlos Haba. / JYSK

Redacció

Ser més sostenibles és una de les màximes prioritats de JYSK i, a aquest efecte, són diverses les iniciatives que s'han desenvolupat. La mesura més recent del gegant escandinau ha estat establir objectius per reduir les seves emissions de gasos d'efecte d'hivernacle

Per conèixer algunes de les principals accions de la companyia, parlem amb Carlos Haba, Country Director de JYSK Espanya i Portugal. 

L'objectiu de JYSK és integrar un àmbit clau com la sostenibilitat en totes les seves àrees de negoci rellevants per a això. I és que el seu ambiciós pla d'expansió d'aconseguir un dia 300 botigues a Espanya i 80 a Portugal, ha d'anar acompanyat d'un pla d'acció en els seus establiments, a causa del gran impacte que es generarà en fer-ho extensible a tots aquests. 

“A JYSK estem sumant esforços per aconseguir una major eficiència de les nostres instal·lacions, usant electricitat procedent d'energies renovables i eliminant a poc a poc combustibles fòssils. En els pròxims anys, tenim com a principal objectiu ser lliures d'emissions de carboni; volem eliminar la petjada que deixem en el planeta i entorn de les nostres llars”, comenta Carlos Haba. 

Alguns dels Objectius Globals que JYSK considera més importants per al seu treball són la producció i consum responsables, garantir unes condicions de treball adequades o promoure un creixement econòmic, inclusiu i sostenible, entre altres. 

“Estem portant a la pràctica accions a tots els nivells, donant importància a reduir els nostres embalatges el màxim possible, maximitzant el contingut reciclat i fent que siguin fàcils de reciclar. Un altre exemple és l'etiquetatge OEKO-TEX®, que garanteix que el producte no conté nivells perjudicials de productes químics problemàtics. Això és fonamental; avui dia estem en contacte amb centenars de productes al dia i és important que els nostres clients tinguin la certesa de l'origen dels nostres materials i substàncies”, diu Carlos Haba. 

D'aquesta manera, queden patents els ambiciosos plans de JYSK en matèria de sostenibilitat. I és que, segons afirma Carlos Haba, “volem contribuir d'una forma significativa a nivell mediambiental; aconseguir-ho està en mans de tots els que formem part de JYSK i estic segur que ho aconseguirem abans de l'any 2030”.