La poesia pot ser més suggerent si s´envolta amb llacets vermells. O almenys així opina la creadora d'una marca de calces que uneix en un regal per Sant Valentí la sensualitat de les peces íntimes amb poemes provocadors.

El primer "pantygram"- així va batejar Debbie Augustine la seva idea - que va ser enviat fa vint anys per la pròpia empresària a un xicot que va tenir a Nova York.

"Sempre intentava pensar la manera més intel·ligent d'arribar-hi. Un cop vaig pensar en enviar-li un parell de calces i escriure un poema lligat a la peça. Ho vaig fer i li va encantar", confessa Augustine.

Vint anys després, la directora creativa de la companyia "Augustine & Associates" va recordar aquella història i va preguntar a la seva ex parella si recordava aquell regal.

"Ell va dir: 'No només ho recordo, sinó que el tinc encara'. I em va enviar una còpia de la nota que li vaig escriure", explica.

Amb aquesta prova a les seves mans, Augustine va convertir la seva història personal en una nova empresa dirigida al públic femení que, a través d'una pàgina web, pot comprar aquestes peces amb un missatge tan atrevit com elles vulguin.

El mètode d'enviament és senzill i pensat per evitar situacions incòmodes sense menysprear l'objectiu últim del regal: provocar a la parella.

La peça arriba a mans de l'home en un elegant paquet negre amb una cinta daurada i una targeta que adverteix del seu contingut amb les paraules "personal i confidencial".

A l'obrir-lo i trobar la delicada peça vermella, una nota adjunta ofereix la primera part d'un missatge que el dirigeix a una web.

L'afortunat només ha d'introduir el codi de verificació per conèixer els versos finals del poema i la proposta de la seva admiradora.

Aquest últim pas pot adequar-se al caràcter i to de cada situació amb una selecció de poesies que es cataloguen com moderades o coquetes per les menys atrevides, o salvatge, exòtic o eròtic per a la resta.

Els regals poden ser enviats a qualsevol part del món i, fins ara, l'empresa ha distribuït les especials calces a esposos desplaçats a l'Iraq o en viatge de negocis a Canadà, Bermudes, França, Grècia, Alemanya, Japó, Puerto Rico, Romania , Londres, la Xina o Corea.

La creadora d'aquest nou regal opina que el seu producte serveix per ressuscitar la química de la parella, però també perquè "els homes puguin ser l'enveja d'altres".

En termes de mercat, el "pantygram" ocupa, segons Augustine, un nínxol oblidat i de vegades infravalorat davant les ofertes que es dirigeixen al client masculí en aquestes dates.

"Els homes ho tenen més fàcil en el Dia de Sant Valentí, poden comprar flors, dolços i joies, però les dones ho tenen molt més difícil", assenyala.

En la ment d'homes com Neil Chethik, autor del llibre sobre les relacions personals des del punt de vista masculí "VoiceMale", aquests regals pensats exclusivament en clau femenina poden significar alguna cosa més.

"(Aquest tipus de regals) són un símbol de la continuada atracció física de les dones per als seus homes, i els homes adoren la seva recepció. Se'ls recorda que són desitjats i els fa sentir-se atractius i estimats", apunta l'autor.

De moment, el primer encàrrec de 50.000 calces va arribar a l'empresa des de la Xina el 2006 i, des d'aleshores, la companyia ha enviat 15.000 i ha aconseguit 250.000$ en vendes, sobretot, per regals d´"El Dia dels Enamorats".