La segona part del llibre de Benet XVI Jesús de Natzaret, que va des de l'entrada a Jerusalem fins a la Ressurrecció, es troba ja a les llibreries de tot el món. El volum, editat per la Llibreria Editora Vaticana (que té tots els drets d'autor del Papa), s'ha posat a la venda amb 1.200.000 exemplars corresponents a set edicions (espanyol, portuguès, italià, francès, alemany i polonès), i està disponible també en e-book.

El llibre, de 396 pàgines, consta d'un pròleg del pontífex i està dividit en nou capítols (Entrada a Jerusalem i purificació del temple; Discurs escatològic de Jesús; El lavatori dels peus; L'oració sacerdotal de Jesús; L'últim sopar; Getsemaní; El procés de Jesús; Crucifixió i sepultura de Jesús; i La ressurrecció de Jesús d'entre els morts). El volum conclou amb la següent perspectiva: "Va pujar al cel i està assegut a la dreta del Pare, i de nou vindrà amb glòria".

Segons va informar el passat mes de juliol el portaveu vaticà Federico Lombardi, el Papa ja escriu la tercera part del llibre, dedicada a la infantesa de Jesús i a l'inici de la seva predicació. D'altra banda, la primera part va ser presentada pel Vaticà el 13 d'abril de 2007.

Una ressurrecció "creïble"

En aquest nou volum, Benet XVI afirma que la ressurrecció de Jesús és històricament creïble, que els jueus no van ser els culpables de la seva mort, que va separar definitivament la religió de la política i que l'Església actual pot semblar un vaixell que s'enfonsa, però que Jesús és sempre al seu costat.

Joseph Ratzinger assegura que Jesús ressucitat no és algú que hagi tornat a la vida biològica normal, i que després, segons les lleis de la biologia, hagi de morir de nou. Si la ressurrecció, afirma, no hagués estat més que el miracle d'un mort rediviu, "no tindria més importància que la reanimació, per la perícia dels metges, d'algú clínicament mort".

"La ressurrecció de Crist és un esdeveniment universal, creïble", diu el Papa, i afegeix que si algú se l'hagués inventat "s'hauria insistit en la plena corporeïtat, és a dir en la possibilitat de reconèixer-lo immediatament", quan Jesús "no va tornar a l'existència empírica, sotmesa a la llei de la mort". Afegeix que Jesús no és "un fantasma, un esperit, ja que no ve del món dels morts, sinó del de la vida".

Benet XVI assenyala que l'ascensió no significa que marxés a una zona llunyana del cosmos, i que un "núvol" no vol dir l'espai.