E-cristians està desenvolupant a Girona i Blanes una campanya publicitària contra l'avortament amb la col·locació, en total, de 1.000 cartells (500 en cada municipi) en espais públics reservats per a aquesta finalitat. És la primera vegada que l'entitat realitza, a la demarcació, una campanya amb la col·locació d'impresos en espais públics, tal com han fet, periòdicament, a Barcelona. El miler de cartells, col·locats en les anomenades "columnes anunciadores", tenen una dimensió de 100x140 centrímetres i formen part d'un total de 3.500 que també s'han distribuït a Barcelona i Terrassa. A més, a Barcelona, la campanya ha implicat el lloguer de 10 tanques publicitàries de 8x3 metres (24 metres quadrats). En tots els casos, durant 14 dies. Els cartells distribuïts a Girona són bicolors (vermells i blancs) i porten dos textos -"A més avortaments, menys pensions de jubilació" i "El 2020 hauran estat la causa de perdre 211.316 milions d'euros"-, el logotip d'E-cristians i dues adreces web.

En declaracions a l'agència Europa Press, el president d'E-cristians, Josep Miró i Ardèvol, ha argumentat que la finalitat de la campanya és explicar que l'avortament és negatiu per a la societat perquè, sota l'embolcall que és una decisió personal, "té efectes sobre la riquesa de la població i la seguretat de la vellesa".

L'entitat, amb seu a Barcelona, ha explicat que "anem desenvolupant accions allí on hi ha nuclis actius d'E-cristians". Anteriorment, havien estat proactius en dues campanyes (mitjançant la tècnica de la bustiada) a Girona i Figueres el 2007 i 2008 respectivament. En el primer cas, recorda, va ser una "crítica a l'Ajuntament per enviar una carta adreçant-se directament als menors de 14 anys sense coneixement dels pares per incentivar-los a acudir a un centre d'educació sexual". I, en el segon, "exposant els motius de crítica perquè l'Ajuntament subvencionava amb diners públics una obra antireligiosa de Leo Bassi". L'actual campanya a la via pública es vol estendre a d'altres municipis catalans i, a més, a la resta de l'Estat espanyol començant per Madrid. A redós, E-cristians està difonent un estudi, per reforçar el missatge, sobre l'"impacte econòmic de l'avortament", autoria de l'Institut d'Estudis de Capital Social (INCAS), de la Universitat Abat Oliba-CEU, i la Fundació pel Desenvolupament Humà i Social. La campanya va començar el 27 de maig.

Grup d'influència

E-cristians, que ha complert 10 anys, és un exemple de grup d'influència, que impulsen estratègies a fi de persuadir els poders públics en la presa de decisions, com ara quan elaboren lleis. És un àmbit encara poc desenvolupat a Catalunya i l'Estat espanyol (alguns dels exemples més significatius són els que treballen en centres de poder polític com ara Brussel·les o Washington) i els llibres sobre aquesta matèria defensen que esdevé un canal de participació de la societat civil en les democràcies participatives. E-cristians s'autodefineix com un "espai de trobada de diferents sensibilitats eclesials" amb un propòsit de participar en la "vida pública" i voluntat d'"influir" en les institucions polítiques "davant la creixent exclusió del fet cristià". En les passades eleccions municipals, l'entitat va dir que votar a Plataforma per Catalunya és contrari als valors evangèlics sobre immigració.